Les emocions negatives són clau per al benestar

Et sents trist/a, enutjat/da, crític/a o d’una altra manera horrible? Sorpresa: les emocions negatives són essencials per a la salut mental. Per  Scientific American, Juny 5, 2013.

Extractes (text original en anglès): “… Un dels objectius clau de la teràpia és aprendre a reconèixer i expressar una àmplia gamma d’emocions … Si bé les emocions positives val la pena conrear-les, els problemes sorgeixen quan les persones comencen a creure que han de ser optimistes tot el temps … la ira i la tristesa són una part important de la vida, i la nova investigació mostra que experimentar i acceptar tals emocions és vital per a la nostra salut mental. L’intent de suprimir pensaments pot ser contraproduent i fins i tot disminuir el nostre sentit de l’alegria … els sentiments desagradables són tan crucials com els agradables per ajudar a donar sentit a les “pujades i baixades” de la vida. “Recordem, una de les raons principals per les que tenim emocions en primer lloc és per ajudar-nos a evaluar les nostres experiències”, diu el psicòleg Jonathan M. Adler del  Franklin W. Olin College of Engineering. “ Llegeix l’article complet (en anglès) fent clic aquí.

Entre aquests extractes, trobem un exemple d’una comanda que ens donem a nosaltres mateixos que no és racionalment acceptable: no hi ha evidència científica que demostri que “hem de ser optimistes tot el temps” per tal de sobreviure. Podem seguir sent negatius, i el món seguirà girant. Seguirem vivint. Proveu, ja veureu! Hi ha poques coses que hem de fer: menjar, dormir, etc. El nostre cervell rep aquesta ordre i es confon, ja que no és estrictament cert que hem de ser optimistes tot el temps. El conflicte sestà establert. Si canviem aquest predicament per “Ens agradaria ser optimistes tot el temps, però acceptem que això no és realista. Podem tenir moments baixos, però aquests passaràn i millors moments poden venir “: això és molt més realista i acceptable a l’hora d’afrontar. Aquest raonament no provoca ansietat. Assajant una afirmació com aquesta des d’un estat hipnòtic pot contribuir a la seva assimilació i integració en la nostra ment subconscient. En altres paraules, potser que sigui més ràpid i més fàcil per a nosaltres “realment” creure’ns-ho.

La hipnoteràpia clínica ofereix exercicis de relaxació similars als exercicis de meditació descrits en aquest article. En un estat hipnòtic podem manipular el nostre imaginari per tal de crear un lloc segur, un lloc on puguem viatjar mentalment, quan les situacions emocionals o pensaments negatius se’ns presentin aclaparadores. L’ús de la hipnosi pot contribuir a donar-nos la relaxació, la força i la confiança per poder permetre’ns pensar en aquelles emocions i pensaments negatius. Encara que poden semblar-nos “dolents”, aquestes són algunes de les experiències que ens ajuden a desenvolupar-nos com a éssers humans, a enriquir la nostra personalitat i aconseguir un major nivell de maduresa.

Advertisements

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s