La psicoteràpia psicodinàmica: com aprendre sobre la nostra ment pot ajudar en la nostra vida

TRADUCCIÓ COMPLETA AL CATALÀ

Daniel Grill via Getty Images

Daniel Grill via Getty Images

l’Ann i el Brian , en les seves vintenes , s’enamoren i són molt feliços , gaudeixen del seu treball , els seus amics , i una vida sexual romàntica . Després de tres anys de festeig , es comprometen a casar-se i van a viure junts . Poc després , el Brian es torna irritable , crític de l’Ann , i menys interessat en el sexe . Ell sap que estima a l’Ann i vol tenir una vida amb ella i no pot entendre per què es comporta d’aquesta manera. Què està passant ? Què hauria de fer ?

La ment subconscient :
És molt possible que el comportament del Brian és causat pels pensaments i sentiments que té per`po dels quals no està al corrent . Podem dir que són subconscients . Potser ell no és conscient de tot el que tem el compromís , o de l’ansietat que li causa pensar que no serà un bon pare . Potser viure junts activa aquests temors ocults , fent que s’afecti la seva conducta sense saber per què.

Coses com aquestes passen tot el temps . Els teus pensaments i sentiments subconscients afecten el que fas sense tan sols saber-ho. Quan no ets conscient que està succeint , pots sentir i fer coses i no sber per què. Això pot conduir a ansietat , depressió , dificultats en les relacions , i problemes amb l’autoestima – totes causades per les coses que succeeixen en la teva ment subconscient . Portar-les a la consciència pot ajudar a comprendre-les , en lloc de ser controlat per elles . Això és del que la psicoteràpia psicodinàmica es tracta .

Com s’accedeix a la part de la ment que és subconscient ?
Com arribar als pensaments i sentiments dels que no són conscients podria semblar un assumpte complicat . Però en la psicoteràpia psicodinàmica , podem fer això utilitzant algunes tècniques bàsiques . La primera es diu la lliure associació , que ja és dir el que ve a la ment sense editar . Si realment acabes de deixar vagar la ment ,aquesta va d’una cosa a una altra i abans que te n’adonis ja estàs tocant el subnconscient . En segon lloc , es pot parlar de somnis i fantasies , en els que sovint es barregen les coses que succeeixen en la vida actual amb els records . Tercer , les discussions sobre sentiments amb la/el teu terapeuta – anomenades transferència – poden ajudar a prendre consciència dels pensaments i sentiments subconscients que tens sobre altres persones i com afecten les teves relacions .

Com ens beneficiem de saber sobre la ment subconscient ?
Com més conscient siguis dels teus pensaments i sentiments , més control pots exercir sobre les teves decisions , les teves interaccions amb els altres , i la teva vida . Els teus pensaments i sentiments subconscients són sovint velles preocupacions i ansietats de la infància que , com a adult , ja no has d’evitar o tenir-lis por – aquesta realització pot alliberar-te en tot tipus de formes . Per exemple , la presa de consciència d’un vell temor inconscient que l’ésser assertiu et fa impopular podria alliberar-te per avançar en la teva carrera .

Prendre consciència de les maneres subconscients habituals amb les que gestiones l’estrès pot ajudar a desenvolupar millors mecanismes d’afrontament . Potser gestiones les situacions que et provoquen ansietat a través evitar-les, el que et pot ficar en problemes , o enutjar-te amb els teus éssers estimats – reconeixent que fas això és el primer pas per fer front a l’estrès de formes més adaptatives .

Explorant la ment inconscient en la psicoteràpia psicodinàmica també pot ajudar al teu terapeuta a donar-te suport en formes que ni tan sols sabies que necessitaves . Per exemple , si estàs deprimit , pots tenir dificultat per sentir-te bé amb tu mateix . La/el teva/teu terapeuta pot assenyalar això , però també pot ajudar a estimular i motivar-te . O bé , el terapeuta pot ajudar a organitzar els pensaments durant una crisi personal . Aquest tipus de suport pot ser un salvavides – i com més el terapeuta està al corrent de la forma en què funciones, tant conscient com subconscientment , més precis aquest suport pot ser.

La psicoteràpia psicodinàmica també pot ajudar a començar a fer coses que no s’aprenen a fer més d’hora en la vida . Si tens dificultats per comptar amb els altres , amb un creixement de confiança en la/el terapeuta podria ajudar a que confiïs en la gent de maneres que mai feies abans , o si et sents incomprès pels altres , sentir-se comprès pel teu terapeuta podria fer que finalment creguis que els altres realment poden entendre’t .

Finalment , parlant de totes les parts de la teva ment – conscient i subconscient – , et permet elaborar la història completa de la teva vida . Un amic psicoanalista em va dir una vegada que això t’ajuda a ser ” amo de la teva història – en lloc de ser víctima d’ella . ” La comprensió de com i per què has vingut a ser com ets et pot ajudar a avançar en la vida en noves formes .

I la logística …
Depenent dels objectius , la psicoteràpia psicodinàmica es porta a terme una o dues vegades a la setmana . Tenir més d’una sessió a la setmana és una manera de permetre’t a tu mateix aprofundir en la ment . La teràpia dinàmica breu es centra en un o dos temes específics i sol durar entre 15 i 17 setmanes , mentre que la psicoteràpia psicodinàmica a llarg termini i la psicoanàlisi , amb metes més àmplies i profundes , poden durar mesos o anys . La psicoteràpia psicodinàmica es realitza generalment amb el pacient assegut en una cadira , mentre que la psicoanàlisi , que es basa en la totalitat dels principis anteriors , però és més intensa i de més durada , en general utilitza un sofà . Estirat al sofà és una altra manera de permetre l’accés al subnconscient – al no mirar a l’analista , ens fixem més en un/a mateix/a .

En la teràpia , el Brian s’adona que ha estat subconscientment empenyent a l’Ann lluny per evitar la ” inevitable ruptura” – com la que els seus pares havien fet . El descobriment d’aquests temors l’ajuda a veure que el seu matrimoni podria ser diferent de la dels seus pares i tornar a connectar amb l’Ann .

Aprendre sobre la ment – les parts conscients i subconscients – en la psicoteràpia psicodinàmica ajuda al Brian portar la vida que vol viure . Podria ajudar-te a tu o algú que tu coneixes , també .

Accès a través de la British Society of Clinical Hypnosis.

Deborah L. Cabaniss, M.D. Clinical Professor of Psychiatry, Columbia University College of Physicians and Surgeons.  Font (en anglès) fent clic aquí. The Huffington Post, Posted: 05/09/2014 10:53 am EDT Updated: 05/09/2014 12:59 pm EDT.

Combinant la psicoteràpia psicodinàmica amb la hipnosi pot resultar en una forma més ràpida i eficaç per resoldre les qüestions que ens impedeixen gaudir de la vida al potencial de cada un de nosaltres decideixi . Una vegada que el ” primer pas” suggerit en aquest article s’ha aconseguit , noves formes de pensar , de sentir i d’actuar poden ser assajades mentalment en un estat hipnòtic . Aquesta pràctica permet als nous pensaments , emocions i conductes integrar-se més ràpid en la nostra ment subconscient , passant a formar part del que som en aquest moment en el temps . Això succeirà sempre que estem completament convençuts que el nou patró / ns que aspirem a assolir són beneficiosos per a nosaltres . Per aquest motiu , es recomana una anàlisi racional d’aquests objectius , assegurant que siguin realistes , saludables i assolibles . La hipnoteràpia també pot contribuir a la construcció de la motivació necessària per assolir els nostres objectius . Amb l’ajuda de la hipnoteràpia podem aprendre una varietat d’exercicis mentals , tècniques que ens ajudaran a aconseguir un nivell d’autonomia per part del terapeuta i un augment de la nostra percepció d’autocontrol .

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s