Problemes de relació. Traducció completa al català

photo by marcella marie Found in Flickr

photo by marcella marie Found in Flickr

“És comú que la majoria de nosaltres en un moment o altre tinguem dificultats o experimentem reptes en les nostres relacions personals, ja sigui amb el nostre cònjuge o parella. No obstant això, quan aquest tipus de problemes es converteixen en habituals llavors la gent comença a sentir-se bloquejada i experimenta ansietat, irracionalitat, ira i dolor, depressió i enveja no saludable. Alguns dels problemes més comuns que s’experimenten en les relacions podrien ser: Sentir ansietat sobre una parella davant el pensament de que marxi amb un altre, posar fi a la relació, el pensament sobre la infidelitat o una infidelitat ja present. També es pot experimentar ansietat per comunicar els sentiments de la manera correcta i per la preocupació que sempre cal dir les coses de la manera correcta o amb el to adequat. Hi pot haver ansietat davant la ràbia de la nostra parella, ansietat davant la confrontació o gelosia irracionals, on s’acostuma a fer un seguiment de cada moviment de la nostra parella, comprovar els seus missatges de text i això pot resultar en una confrontació que porta a un comportament agressiu, a l’enuig i l’hostilitat. També és comú experimentar dolor davant el que pensem és una conducta insensible de la nostra parella cap a nosaltres, que implica falta de cura i amor. També podem experimentar sentiments de culpa sobre comportaments passats o accions dolentes. També podem ésser conscients de que el comportament de la nostra parella cap a nosaltres pot ser inapropiat. Que la nostra parella ens fa quedar malament en públic, davant dels nostres amics, però no sabem com resoldre això perquè tenim una baixa autoestima. Aquests són alguns dels problemes més comuns amb els que tractem en la teràpia cognitivo-conductual (TCC). Al cor de la TCC és que els nostres pensaments i creences causen els nostres estats emocionals i causen els nostres comportaments.

Si els teus pensaments i creences sobre tu mateix o la teva parella no són saludables llavors els teus sentiments i comportaments dins de la relació també seran no saludables. En essència, el missatge és que som responsables dels nostres propis pensaments, sentiments, els nostres comportaments i els tipus de relacions que tolerem. Quan tu no prens aquesta responsabilitat, llavors és probable que es projecti sobre la teva parella i tu creus que la teva parella és la causa dels teus sentiments i de la forma en què actues. Creences comuns com “ell em va fer sentir d’aquesta manera”, “o” ella em fa sentir petit”, “em fa cridar”, són corrents, però això no és cert. Ets tu el que et fa sentir com et sents i et fa fer el que fas. Així que aquí hi ha algunes de les tècniques bàsiques de la CBT, que et poden resultar útils com a punt de partida:

1) Accepta que tu ets responsable de les teves pròpies emocions i accions.

2) Comunica sense assenyalar amb el dit, utilitza expressions com, “em sento enfadat per …” i no “Tu em fas sentir enutjat per … ‘

3) Accepta’t a tu mateix/a com a valuós però imperfecte ésser humà, jutja el teu comportament en lloc del teu valor, per exemple, accepta que tu és un ésser humà fal · lible, però que pots aprendre dels errors i canviar per a millor.

4) Sigues assertiu/va i no agressiu/va. Comunica els teus pensaments i sentiments de manera apropiada i no a la defensiva. Ser assertiu significa que tu tens el coratge de les teves conviccions, però que també estàs disposada/at a arribar a un compromís si veus el punt de vista d’una altra persona.

5) pensa en la imatge més gran i recordar a centrar-te en les bones qualitats de la teva parella, i demostra que les veus “.

 Per Avy Joseph, www.cityminds.com, Troba el link original (en anglès) fent clic aquí.

Aquesta és una excel · lent breu introducció als principis de la TCC per l’hipnoterapeuta Avy Joseph. Amb la contribució de la hipnoteràpia és possible que puguem assajar mentalment els suggeriments anteriors en un estat hipnòtic. D’aquesta manera noves formes saludables de pensar, de sentir i d’actuar es poden incorporar a la nostra ment subconscient d’una forma ràpida i fàcil, passant a formar part del que i quí som en aquest moment eterminat de la nostra vida.

 

Advertisements

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s