Com augmentar la teva força de voluntat. Traducció al català

Dues varietats d’humans emergeixen de les pàgines de resultats de la “Prova de la llaminuadura”, un nou llibre escrit pel professor Walter Mischel, psicòleg. El primer tipus és optimista, esperançador per al futur. Són més propensos a tenir èxit a l’escola, en el treball i l’amor. També són més prims, més tranquils, més alegres, menys propensos a ser addictes i millors estalviadors de diners. L’altre tipus d’humà és l’altre tipus d’humà. I, sí, jo era allà, deconstruït través de les pàgines en el to despietadament racional del científic: la criatura que no podia concentrar-se en l’escola, fallat en l’educació, vaig ser “el sobre sensitiu al rebuig” i vaig lluitar amb l’alcohol, drogues, delictes menors , el greix, l’amor, el sucre i els amics. L’increïble del llibre de Mischel és que, segons ell totes aquestes falles estan connectades per una sola qualitat: l’autocontrol. No només això, ell creu que té un mètode, en la forma d’alguns exercicis simples de pensament, per ajudar a l’altra espècie d’humà a transformar les seves vides. 

 

The Marshmallow Test: Understanding Self-control and How To Master It (El test de les llaminadures: Com comprendre l’auto control i com dominar-lo)

de Walter Mischel

He quedat amb Mischel en una cafeteria a la tènuement il luminada àrea posterior d’un hotel de Soho. Ara en els seus mitjans dels anys 80, és prim i ràpid, una parlador de Nova York, un home d’anècdotes refinades, digressions llargues i fortes opinions disfressades amb somriures. Obre la seva història a principis de 1960, quan ell era professor a la Universitat de Stanford. “Jo vaig començar amb una pregunta veritablement calenta”, diu. “Volia saber com les meves tres filles joves van desenvolupar, en un període molt curt de temps, de ser udolants, cridaneres, sovint unes nenes impossibles a persones que en realitat eren capaces de seure i fer alguna cosa que els obligava a concentrar-se. Volia entendre aquesta transformació miraculosa. Quan comencen a controlar-se a si mateixes i com ho fan? Em vaig adonar que això és un gran buit en la literatura científica “.

Tinc un interès personal en aquestes mateixes preguntes, per a la meva vida diària és plena amb fracassos d’autocontrol. Per descomptat encaixo la seva descripció de ser “el sensible al rebuig”, i com a un home més jove vaig fer una sèrie de relacions romàntiques tornar-se tòxiques amb paranoia gelosa. No puc concentrar-me en la meva feina o deixar de menjar hamburgueses amb formatge o contenir meu temperament en els moments punta d’estrès. Estic actualment tant fent dieta com enllaçant amb l’agent més pompós a Anglaterra. Quan vaig rebre un correu electrònic especialment desagradable d’ell l’altre dia, vaig marcar el seu número amb dits tremolosos i vaig passar cinc minuts en un èxtasi de ràbia blanc. La ira, per a mi, és un comportament particularment difícil de manejar, ja que et torna en algú altre. Reordena el teu món d’una manera que, en el moment en què et perds, creus sincerament que et comportes correctament. Ni tan sols intentes exercir l’autocontrol perquè tens tan òbviament raó. És només més tard, quan estàs assegut aquí, untat en el seu propi fracàs, que t’adones del que has fet.

L’interès d’Mischel en l’autocontrol en els nens va portar a un protocol experimental que segueix sent emblemàtic dins de la psicologia social, i es va fer conegut com la prova de les llaminadures. Es tracta d’un pre-escolar, una selecció de llaminadures i una campana. El nen s’asseu en una taula amb unes llaminadures al damunt i es queda sol durant 10 minuts. A ell o ella se li dóna una opció. Toca el timbre per cridar l’examinador enrere, i pots menjar-te el dolç immediatament. O no toquis el timbre: espera que l’examinador torni, i si aconsegueixes això, aconsegueixes dos dolços. Quins nens prendrien el curs més prudent i esperaríen? I per als fracassos, quants segons de retard hi hauria abans que els dolç entrés la boca impacient? Per quant de temps podien aguantar?

En els anys que van seguir als estudis, Mischel de vegades demanava noticies sobre els nens que havia examinat, alguns dels quals eren coneguts per les seves filles. “Jo diria, ‘Com està el Sam? Com està la Debbie? ‘”Les respostes li intrigaven. “Em va semblar que hi havia una relació entre la manera com els seus amics ho estaven passant en les seves vides i quins eren els seus segons de retard.” Quan els que demostraven alt autocontrol com a nens van ser enquestats 12 anys més tard, que semblaven estar prosperant . D’acord amb el seu llibre, “es donaven menys a la temptació; eren menys distrets quan tractaven de concentrar-se; eren més intel · ligents, autosuficients, i confiats; i amb més confiança en el seu propi judici. Quan, sota tensió, no es desmoronàven … En definitiva, se les arreglaven per desafiar l’estereotip generalitzat de la problemàtica, de l’adolescent difícil, almenys als ulls i en els informes dels seus pares i mestres “.

Semblava extraordinari que tants aspectes crítics de la identitat podien tenir la mateixa intensitat dins d’ells. La part de “més intel · ligent” va ser especialment sorprenent. Estava Mischel implicant que l’autocontrol incrementat d’alguna manera la intel · ligència? Com era això possible? Avui, em sorprèn per restar importància a molt del que ell mateix proclama en el seu llibre. “Hi va haver una correlació”, diu, en la relació entre l’autocontrol i els trets de personalitat. “Però la correlació no és causalitat, i va ser un molt, molt, molt lluny de correlació perfecta. Va ser una correlació molt imperfecta. Però més enllà de l’atzar. “I eren realment més intel · ligents? “No és que ells eren més intel · ligents”, diu. “Els seus resultats del SAT  van ser majors. La intel · ligència no és del que es tracta “.

D’acord. Així que, de tota manera, si tot el que Mischel havia fet no era més que observar aquests enllaços, no estaríem asseguts aquí avui. La missió de la seva vida com a psicòleg no ha estat simplement descobrir correlacions imperfectes; ha intentat transformar activament la vida dels “sense poder”. Aquest impuls obté la seva energia dels “grans records complets” que té d’haver estat un nen jueu d’abans de la guerra a Viena. “Jo tenia sabates noves, i algunes Joventuts Hitlerianes em van envoltar i em van xafar les sabates a trepitjades”, recorda. “Al meu pare, que només podia caminar amb un bastó, el van fer passar per experiències humiliants, com caminar sense el bastó, llençant-li tomàquets, amb gent fent la burleta. No va ser un moment feliç “.

Per sort, els Mischels van aconseguir escapar als EUA, on es van veure obligats a ajustar els estils de vida de la classe mitjana superior a les dels refugiats pobres. El seu pare invàlid, un ex enginyer químic, es va reduir al treball de venda de sabates de porta en porta. “En termes de les meves pròpies metes en la vida,” diu Mischel, “es tracava de, com es restaura la situació? Com es pot transformar la teva vida? Quines són les condicions que permeten a les persones que passin de ser víctimes a ser vencedors? “

Els seus contemporanis estaven interessats en les cures de parla, però ell va començar a mirar les diverses tàctiques dels nens pacients i auto controlats en les seves proves de les llaminadures, compromesos per aconseguir els seus objectius (les llaminadures dobles). “Els xavals que podrien fer-ho no es deien estoicament a si mateixos,” Simplement sigues fort i resistent, ‘”, diu. “De cap manera. Una nena es feia creure que els seus dits eren les claus d’un piano, altres exploren les seves fosses nasals i cavitats de l’orella i jugaven amb els productes, altres cantaven cançonetes, altres participaven en diàlegs silenciosos, altres es donaven la volta, de manera que no podien veure la taula. Volíem analitzar exactament: que estan fent els nens? Què funciona i què no funciona en fer possible controlar-te a tu mateix? “

Seria genial si pogués treure els ullals a alguns dels monstres que pertorben la meva vida quotidiana, amb uns exercicis senzills. En primer lloc, he de entendre el model de com funciona el cervell de Mischel. Moltes de les seves tècniques impliquen la manipulació del que ell anomena el les maneres de “fredes” de pensar “calentes” i (en referència als nostres poderosos impulsos emocionals i instintius com “calents” i el nostre càlcul més feble, parts racionals com “freds”). Els nens guanyadors en la prova de les llaminadures tendien a ser millors en l’ús dels seus mecanismes racionals “freds” per anul · lar les seves animalistes i emocionals mecanismes “calents”, amb tècniques de distracció.

Mischel explica com manipular els seus propis sistemes de fred / calor quan estava deixant de fumar. Aclaparava els seus desitjos visualitzant un record horrible d’un pacient de càncer a l’escola de medicina de Stanford, “en una llitera  amb x-marques al cap i el pit al descobert, sent portat a la radiació”. També prendria respiracions profundes d’una llauna de burilles de cigarrets i deixalles d’una pipa. En fer-ho, es “refredava” la part de la seva ment que estava panteixant per la nicotina i “escalfava” la part de càlcul en fer les futures conseqüències de fumar – la pudor, la malaltia – una part de la seva experiència visceral immediata.

Un altre mètode consisteix a convertir el seu desig en alguna cosa abstracte o no del tot real. És possible col · locar un marc imaginari al voltant d’una pizza, per exemple, i fer veure que és una pintura. També has de concentrar-te en les qualitats de la teva temptació que no són tan “calentes”; de manera que la xocolata no és desfeta i rica, sinò que és marró, com un plàstic oblon aproximadament de 15 cm de longitud. Si estàs lluitant amb un estat de la ment nociu, com la ira o els nervis, pots refrescar-te per considerar la seva situació com si fossis un espectador. “Què passa si m’estic preparant per a un discurs i m’estic caient a trossos?” Diu Mischel. “Llavors penso, Walter ha de donar aquest gran discurs demà a la BBC.” Una cosa tan simple com referint-se a si mateix pel seu nom en lloc de “jo, jo ‘significa que et distàncies.” Així que no ets l’heroi de la pel · lícula; potser més el director? “Exactament. El teu paper canvia. No estàs en ell; estàs mirant-lo. Tu ets la mosca a la paret “.

Per Mischel, aquestes estratègies bàsiques són la clau per l’autocontrol. La capacitat de diferir la gratificació és el més a prop que pots arribar a tenir un superpoder. Significa que ets un estratega a llarg termini que té la força per colpejar amb força i lluny mesquines temptacions per tal d’aconseguir un premi valuós encara llunyà. Es podria argumentar que és la definició mateixa de l’estat adult.

Havia de provar la prova jo mateix. Com un home de gairebé 40 anys, em vaig dir amb orgull a mi mateix, jo era més que capaç de no menjar una llaminadura durant 10 minuts. Infinitament més difícil seria la nova barra de Cadbury amb farcit de Oreo que havia robat el meu alè quan la vaig veure que a la caixa de Country Stores l’altre dia. (Aquests bastards a Cadbury m’han estat torturant últimament amb les seves innovacions incessants, potser el més sinuosament mitjançant la inserció de galetes de formatge – galetes de formatge -. Al seu xocolata, amb resultats previsiblement sexuals) S’havia estat al prestatge dels ous de la meva nevera, al costat d’un escrot trist de Mini Babybels, durant 36 hores i que havia estat en la meva ment gairebé constantment. Seria la meva llaminadura.

El vaig posar en un plat (no sé per què) i em vaig asseure al davant d’ell. El fet que no hi havia cap científic entrant amb dues barres més tard era una petita però veritable tragèdia, però almenys podria intentar algunes de les tècniques de Mischel. La meva boca es va fer aigua; Vaig sospirar profundament, em vaig adonar que estava assegut amb les mans estirades cap a la xocolata com un diabètic Jesús aixecant els braços al seu dolç Senyor, i els vaig doblegar castament a la meva falda. El color lila precís del paquet, i els records de mil desembolcalls passats, va ser un assalt immediat. Podia recordar el tacte del plàstic i els seus extrems perfectament segellats; el desfer-se del paquet a mida que els vas desembolicant, la forma en minúscules molles que cauen a la teva pell mentres la ràfega de xocolata sorgeix cap amunt, a través del nas, i directament a la ment, que s’implica en la seva càlida fusió – oh déu, oh déu, oh déu, oh déu …

El meu pensament calent degotava en la xocolata i en creixement més potent cada segon. Vaig picar amb els meus peus, vaig fer petits sons ttttt i vaig rotar les meves espatlles. Vaig imaginar un marc al voltant de la barra, vaig pensar en ella com res més que un tros de la producció massiva de mentides marrons. Però volia menjar les mentides. Es veien delicioses. Vaig recuperar una imatge del meu estómac com havia estat el 2010, que pesava sobre el meu cinturó com una mena de massa accidentada. La xocolata va semblar com si es mogués un centímetre o dos cap enrere. Em vaig allunyar encara més utilitzant un altre dels mètodes de Mischel. “Will està anhelant la xocolata perquè és feble i famolenc,” vaig dir en veu alta mentre em mira cap avall a mi mateix, com si des de la cantonada de la cuina. “El sistema calent del Will està en retirada. S’està refredant, però encara vol la xocolata. Will està retardant la gratificació. Will està guanyant. Ell es resisteix. Realment, realment ho fa! Will no es menjarà la barra d’Dairy Milk Oreo “.

Em vaig menjar la barra de Milk Dairy Oreo. Va ser decebedor.

Per desgràcia per a mi, no tothom està d’acord en que el poder de la voluntat és tan fàcil de guanyar com promet Mischel. El seu igualment decorat col.lega, coautor del New York Times best-seller de Força de Voluntat de 2011, el professor Roy Baumeister, (Willpower, Professor Roy Baumeister), porta tres dècades estudiant la força de voluntat. Ell va arribar a la conclusió que és com un múscul que necessita entrenament. No l’enganyes amb jocs de pensament; el construeixes poc a poc, mitjançant l’exercici. I, igual que un múscul, pateix de fatiga a curt termini. Si has treballat tot el matí resistint amb èxit una barra de Oreo Dairy Milk, patiràs “fatiga”, i és més probable que escridassis al teu gos a la nit.

Contràriament a la idea que tot està a les nostres caps, Baumeister ofereix una extensa revisió d’estudis que suggereixen que la força de voluntat es basa de manera desproporcionada sobre la glucosa en la sang, un combustible del cervell. Per atacar la noció de Baumeister, Mischel subministra un document que afirma el contrari, i també cita el treball de la professora de Stanford  Carol Dweck, que pensa que els nostres nivells de força de voluntat depenen, en gran mesura, de les nostres creences. “Si vostè creu que la persistència en les tasques difícils és energitzant en lloc de debilitant”, escriu, “et pot protegir de la fatiga? De fet, sí: quan les persones són portades a pensar que les tasques amb esforç les dinamitzaran en comptes de debilitar-les, milloren el seu acompliment en una tasca posterior “Llavors descarta la noció de Baumeister que la força de voluntat és com un múscul com a que probablement no és més que una” metàfora enganxosa “. .

Els dos déus de l’autocontrol semblen en un desacord catastròfic. Sorprenentment, quan qüestiono a Mischel sobre possibles defectes en el treball de Dweck, ell s’allunya d’ella, insistint que està simplement descrivint els seus estudis. “Jo no estic recolzant.” I ell és despreocupat pel seu arraconament de Baumeister. “Conec bé al Roy”, somriu. “Ell no es pren les crítiques de debò.” Jo pesco l’email que Baumeister em va enviar, en què acusa Mischel de “deixadesa”, la “ignorància” i “caure els seus prejudicis”, abans de descriure l seu despreci a la glucosa com un factor d ‘”una afirmació de bojos “. Després de la nostra entrevista, rebo un correu electrònic del representant de Mischel dient-me que esperi una nova versió del seu llibre. Quan arriba, una setmana més tard, s’ha suprimit la sentència desestimant la “metàfora enganxosa” de Baumeister.

Un problema més ampli amb aquestes tècniques és la psicologia subjacent de jo i de la meva tribu. Fa tants decennis, Mischel sospitava que, si els nens havien d’esperar dos llaminadures, primer requeríen una creença essencial que la promesa es mantindria. Necessitaven la fe en els altres i l’univers en general que això passaría. Havien de ser optimistes. La resta de nosaltres som reticents a esperar els beneficis futurs, ja que, per raons ja sigui genètiques o enterrades en el nostre passat profund, no creiem que les coses bones és probable que succeeixin. Volem l’ocell a la mà. L’arbust es pot perdre.

Llavors, què fem quan ens diuen que és possible canviar el nostre futur mitjançant l’exercici d’una encara petita quantitat d’esforç en el present? No importa quanta evidència sustenta les afirmacions de Mischel, la veu sempre hi serà dient: “Sí, no funciona, i fins i tot si ho fa, no funcionarà per a mi.” Si això sona com a comportament frustrant, derrotant, és perquè som frustrants, som persones d’auto-derrota. Som pessimistes. És el que fem.

Però crec que hi ha alguna cosa en el que diu Mischel. En les setmanes següents a l’entrevista, em trobo utilitzant la tècnica de distanciament, en què narro la meva situació com si jo fos un espectador. S’afegeix una nota de desafecció gairebé irònica a qualsevol situació m’està causant l’estrès. Però podría dir que els seus mètodes canviaran la meva vida? No siguis ridícul. No sóc aquesta classe d’home.

On hi ha una voluntat: vuit passos per a l’autocontrol
Illustration of a man doing press-ups on a mat that looks like a chocolate bar

Il · lustració d’un home fent flexions sobre una catifa que sembla un barWillpower xocolata pot ser reforçada per la pràctica regular. Il · lustració: Mikel Jaso per a The Guardian

1 Transformar el significat dels estímuls
“Sona com una frase pesada, però ¿què significa?”, Diu Walter Mischel. “Tinc la malaltia celíaca. Quan menjo gluten, em surt una picor ardent. Així que quan miro la pasta, no crec en ella com deliciosa i boníssima, jo la veig com verinosa, connectada a la picor “.

2 Distaciament

Mira’t a tu mateix com si fossis una mosca a la paret de l’habitació on et trobes. Descriu-te a tu mateix com si fossis una altra persona. Una cosa tan simple com referir-se a si mateix pel teu nom en lloc de “jo, jo” et dóna un avantatge.

3 Fer l’objecte del teu desig abstracte

Fes veure que no està realment allà. Posa un marc al voltant seu en la teva ment i fes-te creure que és només una imatge.

4 Menja la xocolata

Si necessites un impuls momentani, menja sucre. (Aquest punt és menys beneficiós per aquells que fan dieta).

5 Cada cosa al seu temps

La força de voluntat és com un múscul que es fatiga. Si estàs a dieta, no tractis de deixar de fumar al mateix temps.

6 Practica poc a poc

La força de voluntat es pot reforçar mitjançant la pràctica regular, d’acord amb Roy Baumeister, que afirma que fins i tot coses tan simples com assegurar-se que sempre estàs assegut amb l’esquena recta i parlar en frases completes pot construir el teu poder d’auto-control, el que el millorarà en altres àrees.

7 Menja bé

L’evidència suggereix que l’autocontrol es basa de manera desproporcionada sobre la glucosa a la sang, que és un combustible per al cervell. Dormir bé i menjar els aliments que proporciona un alliberament llarg i lent de sucre ajuda.

8 tècnica ‘If, Then’ (si…a continuació)

Digui a si mateix: “Si veig pastís al menú, a continuació,  demanaré l’amanida de tonyina.” Ha de ser molt específics i practicat fins que sigui automàtic.

Will StorrThe Guardian, Dissabte 20 Setembre 2014. Read from original link by clicking here.

Consells pràctics per començar a acostar-se a la idea d’autocontrol. Amb la contribució de la hipnoteràpia tenim l’oportunitat d’assajar les tècniques descrites anteriorment.  Aquesta pràctica pot permetre que aquestes idees / conceptes / comportaments s’integrin a la nostra ment subconscient d’una manera ràpida i eficaç, passant a formar part del que i qui som en un moment determinat de les nostres vides.


Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

