Troba un descans de l’estrés causat pels problemes de la vida quotidiana

Imatge extreta de font original a Psychology Today. No s'an fet canvis.

Imatge extreta de font original a Psychology Today. No s’an fet canvis.

Algunes idees i exercicis útils i pràctics per aprendre a gestionar els factors estressants de la vida diària d’una manera eficient. Tots els exercicis següents es poden practicar en un estat hipnòtic, un estat profund i còmode de relaxació i concentració. Això permetrà que els nous i desitjats pensaments / sentiments i comportaments s’integrin a la nostra ment subconscient d’una manera eficient i clara. Les tasques dels exercicis que semblen rellevant per a la pràctica de la hipnoteràpia s’han destacat d’aquesta manera. L’ajuda d’una/un terapèuta professional pot contribuir a dissenyar l’exercici més adequat per a cada persona, tenint en compte la seva història, l’experiència i les preferències en la seva imaginació, visualització/ formulació mental de conceptes.
Article a continuació:  publicat en Octubre 15, 2014 per Melanie Greenberg, Ph.D. a The Mindful Self-Express.

A continuació es presenten algunes raons més per les que trobar-nos amb problemes quotidians per ser tan estressant:

Els percebem com innecessaris o causa de la incompetència

Tensions quotidianes ens impedeixen fites importants i pot ser que veiem la interferència com a innecessària o deguda a la incompetència. No puc dir quantes vegades m’he quedat atrapada darrere de tots els conductors lents en les carreteres d’un sol carril que em porten a treballar. He de veure a la meva forma de pensar sobre aquestes coses. Si em poso a pensar “Per què aquesta persona va tan a poc a poc? Són estúpids? “O” Jo podria haver passat aquest semàfor si només s’haguéssin mogut una mica i ara gràcies a ells estic atrapada uns altres 5 minuts, “llavors he pres un gir molt important ca a la carretera de l’estrès. Sé que els meus clients no volen veure un terapeuta que és de color vermell a la cara i murmurant en veu baixa sobre els conductors incompetents, de manera que no cal ni fer referència als efectes a llarg termini sobre la meva salut!

Sempre hi són

Una altra de les raons per les que els problemes quotidians poden esdevenir una font important d’estrès és quan s’acumulen. No tenim temps suficient per recuperar-nos d’un problema abans que un altre treu el cap. Els nostres cossos i cervells estan cablejats biològicament per fer front al gran estrès, com a perseguir un lladre, seguit d’un període de recuperació, no un constant bombardeig dels factors d’estrès sense final a la vista!

 Tinc un gran exemple de l’acumulació d’estrès de la meva pròpia vida. A causa de que l’habitatge és tan car en la bay Area, la majoria de la gent no té més remei que mudar-se a cases construïdes a la dècada de 1950 en diversos estats de deteriorament. En els últims anys, he hagut de gastar centenars d’hores de negociació amb els propietaris per pagar les reparacions bàsiques, tractant sobre rentaplats i rentadores trencats, excrements de rata i nius de vespes, mapaches i esquirols de terra, cablejat que es trenca en una tempesta, clavegueres embussades, canonades trencades, inodors amb goteres, i un propietari al qui vam haver de dur a la cort de reclams menors. Ara entenc completament per què alguns estudis d’estrès troben que “els problemes quotidians” tenen efecte més advers en la salut que fins i tot els principals esdeveniments de la vida. Quan no hi ha temps per recuperar-se d’un problema abans que arribi el pròxim, el sistema comença a desgastar-se per l’estrès.

Pot ser que ja estem desgastats degut a majors esdeveniments de la vida

Una tercera raó per la qual els problemes quotidians poden esdevenir estrès és quan ja estem estressats per un esdeveniment important de la vida, i per tant tenim menys recursos per tractar amb les coses inesperades que van malament, o el dia a dia de l’agitació de la vida familiar. Molts executius d’alt funcionament tracten hàbilment amb les grans crisis en el treball, només per tenir els seus matrimonis amenaçats per la seva pròpia reactivitat emocional negativa i falta de cooperació a casa. És com si el dia a dia dels problemes casolans i la logística de la casa els envia per sobre del llindar de tolerància a l’estrès quan es troben apilats sobre de les exigències del treball.

Què podem fer al respecte?

Hi ha algunes coses relativament simples que podem fer per reduir l’efecte dels problemes quotidians en la nostra salut i benestar. Podem reduir la nostra exposició o reorientar la nostra atenció per tal de reduir el seu impacte angoixant. Les estratègies a continuació us ajudaran a eliminar l’estrès.

Fer plans en avançat

Una estratègia comuna és anticipar el nostre estrès diari i prendre mesures preventives per minimitzar la nostra exposició. Per exemple, podríem despertar-nos una hora abans d’anar al carrer abans que arribi la hora punta, si tenim un llarg viatge. Si no ens agrada tenir una casa desordenada, desenvolupar un calendari de tasques per a la llar i mantenir-nos (i la nostra família) responsables.

Canviar el pensament

En l’estudi de Aldwin no era només el nombre de problemes que feia la diferència, sinò com la gent els percep. Centrar-se en els problemes quotidians i rumirt sobre ells pot augmentar la nostra negativitat i els sentiments de desemparats. Quan atribuïm el comportament d’algú a la incompetència, mal caràcter, o la intenció deliberada de mal, aconseguim enutjar-nos més. Així que tractem de pensar en les causes més benignes per al comportament que ens bloqueja o irrita. Potser el conductor davant nostre és d’edat avançada o està distret pel seu propi estrès de la vida. Potser estan sent extra cautelosos per obeir el límit de velocitat. Potser el seu fill adolescent no ha recollit la seva roba, per enèsima vegada, ja que no tenen un cervell adult encara i es distreuen més fàcilment ..

Parlar per nosaltres mateixos

Podem estar experimentant un gran nombre de problemes quotidians perquè altres persones no fan la seva part del treball. Això pot portar a una acumulació de ressentiment que afecta negativament a matrimonis i les relacions amb els companys de treball. Si no es satisfan les nostres necessitats o si sentim que estem sent tractats injustament, comencem la defensa d’un mateix. Si utilitzem “jo” i ens centrem en les nostres pròpies necessitats no satisfetes, en lloc de fer demandes o emetre judicis negatius sobre el caràcter dels altres, és molt probable que tinguem més èxit. Si encara no hi ha canvi, decidim el que farem per tenir cura de nosaltres mateixos i comprometem-nos a això.

Practicar el gestionament de l’estrès

Desenvolupem una pràctica diària que ajudi a trobar la pau interior per la qual cosa ens veiem menys afectats pels “baixons i pujades” de la vida diària. Fer ioga o exercici aeròbic, caminar en la naturalesa, fer un treball creatiu, com l’art o l’escriptura, o el desenvolupament d’una pràctica de meditació pot millorar la resposta de relaxació del seu cos i posar fre a l’excitació estressant.

Canviar el Moment

Podem canviar el moment canviant deliberadament el nostre focus d’atenció. Una bona estratègia és adonar-se dels judicis d’opinió que estem fent i deliberadament passar a una mentalitat de “notificació i descripció”. Què sents en el teu cos? Pot donar un nom a l’emoció que s’acosta? Quines necessitats estan sorgint? Hi ha alguna cosa que vols deixar de banda, com la tensió corporal o la inclinació a un resultat? Aquestes preguntes animen a una relació més compassiva amb nosaltres mateixos, en lloc d’un enfocament purament extern.

Pràctica de “acció oposada”

L’acció oposada és una tècnica de teràpia de comportament dialèctic que pot ajudar a desplaçar-nos fora d’un mal moment. Siguin quines siguin les emocions negatives que estem sentint, deliberadament recordem un moment en què vam sentir el contrari. Si estem ansiosos, recordem una vegada que ens vam sentir lliure i en pau. Si estem enutjats, recordem un temps quan vam sentir-nos amorosos i compassius. Intentem endinsar-nos en aquella emoció oposada i recrear-la en el nostre cos. Aquesta pràctica pot recordar-nos que les emocions estan canviant els esdeveniments en el cos i la ment i ens ajuda a tenir una visió més àmplia de la nostra vida i capacitats “.

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s