5 hàbits de felicitat potents que podem utilitzar des d’avui

“… Tot i aquestes limitacions, hi ha coses que podem fer i que s’han demostrat, per augmentar la nostra manera de disfrutar de la vida. Algunes impliquen un canvi d’enfocament mental. Altres impliquen la construcció de certs tipus de relacions, i altres impliquen l’aprenentatge i la pràctica de nous hàbits i formes de comportar-se. Per ser feliç a llarg termini, potser hàgim d’estirar o allargar-nos en el curt termini. La voluntat de provar coses noves, o de veure les coses velles de formes noves, pot ser un requisit previ per a la felicitat duradora “.

Treballar per adoptar els canvis destacats anteriorment es pot fer més fàcil i eficaç amb la contribució de la hipnoteràpia. Assajant mentalment això des d’un estat hipnòtic pot contribuir a que els aspectes desitjats de la nostra experiència de la vida a s’integrin o s’assimilin més ràpid i fàcilment en la nostra ment subconscient, passant a formar part de la persona que som en un moment determinat de la nostra vida.

mimagephotography/Shutterstock

mimagephotography/Shutterstock

Publicat el 20 maig 2014 per Melanie Greenberg, Ph.D. a The Mindful Self-Express. Per llegir des de la font original- en anglès-  feu clic aquí.

Maneres senzilles i comprovades per a ser consistentment més feliç, ara i en el futur.

 En els últims anys, hem vist una explosió de llibres i cursos sobre la felicitat. La ciència del cervell ha avançat més en l’última dècada que en els 100 anys anteriors, el que ens permet comprendre millor les bases biològiques de l’emoció humana. La investigació en psicologia positiva ha fet grans avenços en l’aclariment de les coses que ens fan feliços. A través de les xarxes socials, tenim més accés a aquesta informació que mai. I, no obstant, no semblem estar més feliços del que estàvem fa una generació. De fet, les estadístiques mostren que més de nosaltres estem patint de depressió clínica i ansietat i que els adolescents estan estressats i deprimits a edats més primerenques.

Com explicar aquesta paradoxa i quines són algunes coses simples que podem fer per portar més felicitat a les nostres vides?

Les causes dels nostres estats d’ànim són complexes, i no completament sota el nostre control. Al voltant del 40% de la felicitat es deriva dels nostres gens. Es neix amb un cert temperament que ens fa més propens a veure la llum del sol o els núvols. Els investigadors diuen a això la nostra biología de consigna. Alguns de nosaltres som naturalment més optimistes o extravertides, cosa que ens ajuda a connectar-nos amb els altres i sortir al món, el que porta a més oportunitats per a la felicitat, i a tenir un sistema de suport fort. Quan succeeixen coses bones, ens fan més feliços per un temps, però després ajustem les nostres expectatives i comencen a donar-les per fet. Els investigadors diuen a aquesta estimació “adaptació hedònica“. Es diu que es triga, de mitjana, al voltant de dos anys per adaptar-se de nou al nostre nivell de felicitat regular després d’un important esdeveniment de la vida positiu. En aquest moment, podem passar de ser vertiginosos en l’amor a queixar-nos que el nostre company o muller no renta els plats, o de celebrar la nostra nova llar a queixar-nos del cost de serveis públics.

Malgrat aquestes limitacions, hi ha coses que tu pots fer i que s’han demostrat per augmentar la nostra forma de disfrutar de la vida. Algunes impliquen un canvi d’enfocament mental. Altres impliquen la construcció de certs tipus de relacions, i altres impliquen l’aprenentatge i la pràctica de nous hàbits i formes de comportar-se. Per ser feliç a llarg termini, potser hàgim d’estirar-nos en el curt termini. La voluntat de provar coses noves, o de veure les coses velles en formes noves, pot ser un requisit previ per a la felicitat duradora.

A continuació es presenten algunes regles que pots seguir per a una vida més feliç:

Centra’t en un significat durador, no en els sentiments momentanis
Les coses que ens fan sentir bé en un moment determinat, en realitat poden arribar a ser perjudicials per a nosaltres, causant l’aparició de culpa, remordiment i conseqüències negatives en el futur. Tots els tipus d’addiccions entren en aquesta categoria, igual que el materialisme sense sentit, i l’acaparament de les coses per nosaltres mateixos sense tenir en compte altres o donant-lis l’esquena. Pot ser que ens sentim bé o tinguem un rampell d’emoció en el moment, però a llarg termini, es pot empitjorar el nostre estat d’ànim amb unsentiment de deute, problemes de salut, vergonya i culpa, o relacions arruïnades. Sentir-se bé en el moment, i en el següent, i en el següent, no està molt sota el nostre control; la vida té els seus moments mundans d’alts i baixos inevitables. D’altra banda, si ens centrem en la construcció d’una vida amb sentit en què actuem amb autenticitat i guiats pels nostres valors fonamentals i les coses que intrínsecament ens inspiren, podem aconseguir més felicitat duradora. La sensació pot ser no tan intenas com en un alt momentani, però és més profunda i més duradora. Quan construïm relacions autèntiques i contribuïm a la nostra família i comunitat, ens sentim bé amb nosaltres mateixos, fins i tot quan ens enfrontem a problemes financers o de salut.

Construeix i alimenta una xarxa de suport

La investigació ha demostrat des de fa temps que les relacions amb socis, amics i familiars ens fan més feliços i saludables. Tenir éssers estimats en que confiem, que ens donaran suport i ens consolaràn en els moments difícils, ens fa sentir bé amb nosaltres mateixos i ens dóna una sensació de més esperança en el futur. La bona notícia és que no necessites un poble sencer; amb només unes poques persones que realment es preocupen per tu pot ser suficient. Quan es tracta de suport social, la qualitat supera la quantitat. Així que concentra’t en l’aprofundiment de les teves relacions donant suport als altres i proposa’t ésser més disposat a mostrar-te vulnerable amb els amics, si estan oberts a això. I passa menys temps amb els amics superficials llevat que estigueu fent coses significatives plegats, com ara voluntariat, o donant suport a les carreres dels altres. Recorda també que la construcció de relacions triga temps i potser hagis de fer front a contratemps en la recerca per trobar amics o socis veritables.

Assaboreix deliberadament els bons moments

Els nostres cervells tenen un sistema de preferències natural. La supervivència és més important per als nostres cervells que la felicitat, el que porta a un enfocament natural a identifical una possible amenaça. Els moments bons i plens de pau són ràpidament oblidats o perduts perquè estem preocupats per algun plaç de temps imminent o algun problema de relació. Necessitem practicar tots els dies per tornar a cablejar el cervell de cara a la felicitat. Això significa centrar deliberadament l’atenció en les parts positives dels nostres dies, com en una abraçada del matí del nostre company/a, un objectiu que hem aconseguit, o l’ocell preciós en l’arbre al costat de la nostra finestra. La investigació també mostra que podem ampliar la nostra capacitat de disfrutar de moments especials deliberadament a base de pensar-hi, fer-ne fotos i tenir-les presents en els nostres escriptoris o en les nostres llars, i parlant d’ells als altres. (Facebook i els blocs són eines útils per a aquest tipus d’ús compartit.) La lectura sobre experiències significatives dels altres també ens pot donar un tros del pastís felicitat, sobretot si es tracta de persones que ens importen.

Troba una manera de sentir-te en control

Una peça clau del trencaclosques de la felicitat és l’autonomia. Tots tenim una necessitat natural sentir-nos en control de les nostres vides i decisions. Si les circumstàncies de les nostres vides són en gran part fora del nostre control, tenim més dificultats per sentir-nos feliços. L’excepció es pot trobar si som espirituals o religiosos. La sensació que un poderós i benvolent poder superior té els nostres millors interessos en el seu cor, i que tot passa per una bona raó, pot permetre que les parts del nostre cervell centrades en la por es deixin anar i es relaxin. Si no som religiosos o espirituals, encara podem aconseguir una sensació de control al confiar en la nostra xarxa social de suport, o en la nostra pròpia capacitat d’adaptar-nos i aprendre noves habilitats, o al veure’ns a nosaltres mateixos com a competents. Centrar-se en els èxits del passat pot ajudar. També pot ajudar a crear noves experiències de desafiament i competència. Aquesta és la idea darrere dels campaments a llocs naturals o salvatges o caps de setmana d’apoderament que acaben amb un passeig il-luminat amb foc. Però no has d’anar als extrems per sentir-te competent i en control-simplement establint algunes metes específiques, manejables i seguint el teu progrés en el seu compliment pot tenir el mateix efecte.

Deixa anar la teva curiositat

Quan tenim una idea fixa de com les coses han de ser perquè siguem feliços, que en realitat limitem la nostra felicitat. De la mateixa manera, si seguim fent les mateixes coses i mai ens desafiem a nosaltres mateixos, l’adaptació hedònica entrarà en funcionament i ens veurem atrapats en una rutina. El nostre cervell busca naturalment novetat i desafiament. La felicitat surt a la superfície en moments inesperats quan trobem alguna cosa nova i interessant, o quan seguim els nostres interessos i deixem que les coses es desenvolupin. Quan em vaig mudar a Marin County, alguns dels meus moments més feliços van ser quan vaig explorar un nou camí i vaig trobar un bosc de flors silvestres o un rierol de muntanya. Una altra manera de crear experiències felices és mirar les coses que ens són familiars de noves formes-com el dia que vaig decidir fer fotos de les bústies rústiques al meu antic barri, o quan vaig trobar fotos interessants d’objectes oxidats i renovats a Pinterest. La investigació realitzada per Todd Kashdan mostra que les persones curioses són més felices i valoren les seves vides com més significatives.

Referències

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s