9 mites sobre els atacs de pànic que hem de deixar de creure

Llegiu l’article següent del Huffington Post per esbrinar informació sobre el trastorn d’atac de pànic. Amb la contribució de la hipnoteràpia, les reaccions subconscients no desitjades, com ara els atacs de pànic poden arribar a ser gestionats. La hipnoteràpia pot ajudar a la integració de les idees vinents de la teràpia cognitivo-conductual TCC dins la nostra ment subconscient. A través d’ un procés d’assaig mental, les situacions temudes poden ser assajades així com la nostra reacció desitjada, des d’un estat de calma, control i relaxació.

Commercial eye via Getty images. Extret de la font original al Huffington Post

Commercial eye via Getty images. Extret de la font original al Huffington Post

9 mites sobre els atacs de pànic que hem de deixar de creure

Imagina que estàs caminant pel carrer, quan de cua d’ull detectaes un camió que es dispara cap a tu a una velocitat astronòmica. Els teus instints entren en joc i el teu nivell d’estrès va a tota marxa. Has de moure’t tan ràpid com puguis per aconseguir posar-te fora del seu camí. Durant els pròxims minuts, sents que la teva vida penja d’un fil.

Ara imagina tractar amb aquesta sensació quan estàs casualment fent compres al supermercat.

Aquests episodis intensos són una realitat massa familiar per a aquells que lluiten amb els atacs de pànic i el trastorn de pànic – un problema de salut mental que moltes persones encara no entenen, diu Ricks Warren, Ph.D., psicòleg i professor clínic assistent de psiquiatria de la Universitat de Michigan. A continuació Warren destaca nou dels errors més comuns que la gent creu sobre el pànic – fins i tot els que el pateixen.

Els atacs de pànic són només una reacció exagerada a l’estrès.

Els atacs de pànic són més que estar “molt preocupat” o “molt nerviosa.” Són episodis que poden durar des d’uns pocs minuts fins a 10 minuts debilitants, diu Warren. Es desencadena la resposta de lluita o fugida del cos. Com a resultat, els pacients poden sentir com si estiguessin en perill i fan el que sigui per evitar la font del problema a tota costa.

“Sovint senten llàstima d’ells mateixos/es sobre fet que pateixen atacs de pànic i senten la necessitat de dur a terme aquesta evitació de la situació o situacions “, diu a The Huffington Post. “És un gran problema, important.”

Podem desmaiar-nos a partir d’un atac de pànic.

El desmai és causat per una caiguda en la pressió arterial i durant aquests episodis la nostra pressió arterial s’eleva en realitat, d’acord amb l’Associació de Depressió i Ansietat d’Amèrica. Si bé pot sentir-se com si es va a perdre tot el control, no succeeix necessàriament, diu Warren.

No obstant això, hi ha altres símptomes físics molt reals durant els atacs de pànic. A causa de l’augment de la pressió arterial també podem sentir que estem tenint un atac de cor (tot i que no està passant). Podem experimentar dolor al pit, marejos o dificultat per respirar.

Els atacs de pànic i ansietat són la mateixa cosa.

Si bé tots dos són igualment difícils de tractar, Warren destaca distingir només els episodis (és a dir, un o dos atacs de pànic) dels trastorns. L’ansietat és més d’un terme genèric, que pot abastar el trastorn de pànic, trastorn d’ansietat generalitzada, trastorn obsessiu compulsiu, i més.

“L’ansietat és més la preocupació sobre alguna cosa dolenta que podria succeir en el futur, ja sigui en els propers cinc minuts o més tard a la setmana”, va explicar. “Quan [el pànic] comença a afectar la nostra vida, quan comencem a preocupar-nos pel proper atac de pànic, quan comencem a evitar situacions per evitar que no ens passi, això és el que anomenaríem el trastorn de pànic.”

Estàs atrapat amb el trastorn per a la resta de la seva vida.

“És un error comú pensar que [ser diagnosticat amb el trastorn de pànic] significa que estaràs en medicació per a la resta de la seva vida”, va dir Warren. Hi ha una enorme estigma quan es tracta de la salut mental, que pot fer que els malalts de perllonguin el moviment per obtenir ajuda. No obstant això, com més aviat ho fem, més aviat podrem controlar el nostre pànic.

Les investigacions mostren que els medicaments són eficaços, però també ho són la teràpia Cognitiva Conductual sense medicamments o una combinació de teràpia i medicació, va afegir Warren. “També hi ha un mite que no hi ha cap esperança ni cap tractament eficaç, que no és cert”, va dir. El nostre metge pot ajudar a determinar quin mètode funciona millor per a cadascú.

És difícil de relacionar-se amb algú que té atacs de pànic.

Recordeu aquest escenari del camió d’abans? És probable que puguem recordar un moment en què hem estat en una situació similar en la que necessitavem entrar en acció. Aquestes són versions d’ atacs de pànic, diu Warren. És que no és tan fàcil per a algunes persones de superar-les.

Warren suggereix practicar la compassió la propera vegada que un ésser estimat es trobi experimentant l’experiència. “Escolta i deixa que la persona et digui allò que és el que estan experimentant”, ha dit. “Empatitzaa. Pensa en un moment en la teva vida quan t’ha aterrit d’alguna cosa. Podria haver estat una experiència externa, però encara recordes l’ aterridor que és “.

El pànic és una porta d’entrada a una malaltia mental més greu.

Moltes persones creuen que ser diagnosticat amb el trastorn de pànic o tenir un atac de pànic vol dir que desenvoluparan una altra malaltia mental greu, com el trastorn bipolar o l’esquizofrènia. “El trastorn de pànic és una cosa que és una espècie en dret propi”, va dir. Si encara esteu preocupats, discutiu a les vostres preocupacions amb un professional de salut mental, ha afegit.

Les respiracions profundes calmaran un atac de pànic.

“Escoltem tot el temps que si estem realment ansiosos hem de prendre una respiració profunda – però amb les persones que tenen atacs de pànic … ens posem en un estat d’hiperventilació”, va dir Warren. A l’ inhalar profundament, estem alliberant diòxid de carboni addicional. Això fa augmentar els símptomes com els marejos i la pèrdua del tacte i pot fer que ens sentim com si estiguessim sufocant-nos i conduir-nos a fer respiracions més ràpides i profundes. Concentrem-nos en inhalacions i exhalacions més superficials, enlloc.

Els éssers estimats no poden ajudar quan algú està tenint un atac de pànic.

Els atacs de pànic són una experiència personal, el que significa que cada persona que els pateix reacciona d’una manera diferent a una altra. Algunes persones poden voler que els hi parlem durant tota la experiència, altres poden voler que els distraguem, va explicar Warren. “La qüestió és tractar de respondre sense jutjar i aconseguir concordar amb el seu punt de vista”, va dir.

Hem d’evitar les causes dels episodis.

Pot ser el primer instint d’evitar el que ens està causant dolor, però Warren aconsella fer tot el contrari. “Una vegada que comencem a evitar els llocs allà on pensem que podríem tenir un atac de pànic, s’inicia la restricció a la nostra vida”, va explicar.

Participant en “comportaments de seguretat”, és a dir, no anar a llocs que puguin activar l’atac o fins i tot evitant pel·lícules emocionants que provoquen una descàrrega d’adrenalina, el pacient no podrà saber que no hi ha res a témer en el primer lloc, diu Warren. La millor manera de gestionar la situació és emprar les tècniques de TCC o altres mètodes que s’han discutit amb un professional.

Become a fan Publicat: 01/29/2015 8:14 am EST Actualitzat: 01/29/2015 3:59 pm EST. Per llegir des de la font original, en anglès,  si us plau feu clic aquí.

Advertisements

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s