La hipnosi em va ajudar a dormir

A58PJE_hypnosis_377x171

Imatge: nhs.uk a l’enllaç original

La Suzie, una insomníaca ​​crònica, es va decidir per la hipnosi després de que l’acupuntura, el ioga, el te d’herbes i una rutina per dormir regimentada no van poder aconseguir que s’adormís.

 
A través de la investigació per internet, la Suzie va saber que l’ hipnotisme podria abordar els problemes profundament arrelats que pertorbaven el seu son.

Se’n va anar a un programa d’entrenament d’auto-hipnosi, que va consistir en cinc sessions d’una a-un en la Unitat d’hipnosi de l’ University College de Londres.

No obstant això, les proves realitzades a la unitat van suggerir que la Suzie podía tenir un baix nivell de suggestionabilitat hipnòtica, el que significa que no podia ser hipnotitzada fàcilment.

La seva assessora, la Dra. Valerie Walters, va decidir treballar en tècniques d’auto-hipnosi en un intent de reduir el nivell d’adrenalina de la Suzie, millorar la seva capacitat per relaxar-se, reduir els seus pensaments ansiosos i preparar el seu cos per a la son.

L’ansietat com una barrera per dormir

“Estava clar que l’ansietat era un problema”, diu la Dra. Walters. “Els alts nivells d’adrenalina fan que sigui difícil agafar el son.”

La Dra. Walters diu que les tècniques d’auto-hipnosi, que totes impliquen visualitzacions mentals, estan adaptades a les pròpies fortaleses de l’individu.

En el cas de la Suzie, la imatgeria visual i el sentit del tacte eren importants en la creació d’una zona de confort, i a l’hora de provocar “bons sentiments”.

“La teoria és que si ella pot relaxar-se en aquest lloc, pot també aprendre a tenir la mateixa sensació en altres situacions”, diu la Dra. Walters.

Per la Suzie, les tècniques d’auto-hipnosi eren particularment útils, com l’escenari en el qual ella s’imagina que està bufant bombolles en un ambient relaxat de la seva elecció.

“Els exercicis han millorat la meva concentració”, diu ella. “A la feina, vaig fent els exercicis de bufar bombolles entre les meves tasques.

“Em fan més centrada en el que estic fent. Fins i tot els faig al tren. Puc sentir una relaxació immediata.”
 
Tècniques de relaxació per dormir

Una altra ajuda per a la relaxació és l’exercici del “lloc favorit”, que també es va basar en les experiències personals de la Suzie.

“Estic estirada en una hamaca al jardí dels meus pares”, diu ella. “Estic llegint un llibre o dormint. El día és assolellat i molt tranquil.

“Per arribar a el meu lloc favorit, baixo per unes escales i sento les pedres calentes sota els meus peus descalços. Em fico a l’hamaca i toco el llibre. Un gat es passeja amb la seva cua en l’aire. Llavors un gos ve a descansar prop meu “.

La Dra. Walters diu que és important concentrar-se en detalls, com el tacte, i “sentir en realitat” la comoditat de l’hamaca.

També va treballar en el canvi d’actitud de Suzie cap al dormir. “La Suzie veia la seva angoixa com una cosa permanent”, diu ella. “Això contribuía al seu problema.”

La Suzie pensava que només podia agafar el son en complet silenci, però ella vivia en una casa compartida, pel que aquesta creença li despertava l’ansietat.

En una tècnica de relaxació, t’imagines que estàs respirant a través dels peus. Se sent l’alè moure’s lentament pel cos, per sota dels braços i de les mans.

“La hipnosi em va proporcionar respostes”, diu la Suzie. “Però no és una solució que et resol els problemes durant la nit. He après tècniques, i ara em toca a mi per seguir treballant -les.”

Article d’NHS.UK, la pàgina va ser revisada el 2014.10.07, Següent revisió: 2016.10.07. Per llegir des de la font original- en anglès, feu clic aquí.
Article trobat a través de la Societat Britànica de Hipnosi Clínica, BSCH.

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

