Com el part hipnòtic li està treient la por al part

Com la majoria de les “mares-a-ser” per primera vegada, quan vaig saber que estava esperant un bebè, estava terroritzada davant la perspectiva de la realitat, donant a llum a un petit ésser humà. Dir que em va omplir d’inquietud és dir poc. Hi hauria crits i brams (jo), desmais (ell), instruments metàl·lics freds, llums brillants i una gran quantitat de sang. Així és com funciona, no? L’embaràs inevitablement arruïnaría el meu estómac i devastaría els meus pits mentre el part em canviaría per sempre. “Probablement tindràs estries, et faràs caca a sobre i potser vomitaràs una mica i tot”, m’han advertit. Impressionant. ¡Apunteu-m’hi!

oxytocin

Quan vaig visitar al meu metge de capçalera per informar-lo de la nostra feliç notícia, com una fa, les seves paraules van ser: “pren tots els medicaments que puguis obtenir  i no escoltis als hippies”. Tres quarts del mateix, l’idèntic missatge sonava a casa per tot arreu. El naixement és una cosa sagnant i dolorosa, prepara’t noia! Desde les pel·lícules i la televisió a les xafarderies locals, tot el que ens diuen sobre el part des d’una edat jove és força desagradable. No és d’estranyar que l’esdeveniment més natural de la vida sigui una cosa que molts i moltes de nosaltres temem profundament?

He boicotejat la sèrie “One Born Every Minute”, que parla de parts i naixements. Només sé que m’hauria dissuadit de quedar-me embarassada en primer lloc. Tinc un munt d’amics i amigues que hi estàn enganxats. Només per poder preparar-se per cada resultat possible. ¿De debò? Estem parlant d’una sèrie televisiva, un espectacle d’entreteniment. És molt difícil que ens vingui a mostrar naixements pacífics i normals. Això seria massa avorrit! A més, si alguna vegada has estat embarassada, és probable que identifiquis aquest ritu estrany dins del qual has d’escoltar educadament com altres mares relaten com va ser d’horrible el seu part. Què hi ha de dolent amb l’objectiu d’un bon part, exactament? Un bon naixement? És que fins i tot existeix, una cosa així?

Jo havia sentit rumors de que hi havia una millor manera anomenada part hipnòtic (en anglès, hypnobirthing). Involucrada en l’experiència fins al coll, sense camí de retorn, em vaig veure obligada a investigar! Gaudeix d’un seguiment de celebritats sòlida, aquesta bogeria del part hipnòtic. Tom Fletcher de McFly fama, Fearne Cotton, i fins i tot Sam Fraiersde TOWIE en són tots defensors públics (encara que crec que la majoria de la gent encara es resisteixen a la idea). Immediatament et venen connotacions de la hipnosi i el càntics esotèrics que l’acompanyen en la teva imaginació, no? Vam fer igual, el meu marit i jo, quan ens asseiem desconcertats en un semicercle juntament amb cinc altres parelles que esperàven un nadó.

Anticipant la presència d’un mestre arbre que fa abraçades, em va sorprendre gratament el conèixer a la Hollie de Cruz, de London Hypnobirthing. Els seus cursos estàn plens. Les parelles fan cua a través de la porta per escoltar el que ha de dir i no és difícil entendre per què. La Hollie immediatament va desafiar les idees preconcebudes que jo tenia. Intel·ligent, encantadora i enginyosa, ella és la classe de persona de la que ens vols ser amiga a l’instant. Ben avessada a tractar amb el cinisme, ella em va ajudar a desmuntar tots els estereotips perjudicials i negatius sobre el part que jo havia acumulat en la meva ment. Tot el que ella ensenya té un sentit científic i una lògica total i absoluta. Va ser com si la boira s’esvaís, per a nosaltres.

La por ens pot bloquejar en molts aspectes de les nostres vides i el part no n’és indiferent. Si esperes un part difícil, és molt més probable que en tindràs un. Si ets positiva i tens les eines adequades per a fer-li front, és molt més probable que tinguis una bona experiència. En poques paraules, això és del que es tracta amb el part hipnòtic. T’ensenya tècniques mentals i de respiració realment intel·ligent per ajudar a gestionar la por i entrar en un estat de relaxació, tranquil·la, amb l’objectiu de fomentar la producció d’oxitocina (que és l’hormona de l’amor, clau per a l’èxit del part). Si estàs completament espantada, només produiràs adrenalina i els teus músculs no funcionaràn com haurien de fer-ho.

També va quedar clar per a mi que donar a llum no és una cosa que passa a les dones mentres les nostres parelles ho presencíen amb por, amb els genolls tremolant. No som criatures passives. El part és una cosa que els nostres cossos estan programats per a fer front de manera natural i que podem triar com succeeix. Tenim el control. Tenir un nadó no és l’espectacle que una dona proveeix. Durant massa temps les nostres altres meitats han estat deixats de banda, els han fet sentir com a protagonistes d’un petit paper en el naixement del seu fill. Les mares necessiten suport i protecció quan estan passant pel vulnerable procés de part. És un esforç d’equip. El part hipnòtic promou activament aquest treball.

La Hollie té aquestes “targetes sí-mama ‘que tenen declaracions positives impreses. Com a part del seu curs de part hipnòtic, la teva parella està obligada a enganxar-les estratègicament per tota la casa. Per a la diversió dels meus amics, si obres la nostra nevera et dóna la benvinguda un mantra que diu”els parts son segurs”. No hi ha tal cosa com una contracció, el que no és una paraula atractiva, si hi penses. En el seu lloc, tenim “sobretensions”. Amb el part hipnòtic es tracta de canviar la forma en què parlem i pensem en el part, i funciona!

Jo només he arribat a la marca de les 39 setmanes i estic gaudint dels meus últims dies sense nadó, sense ansietat o preocupació. Algunes de les noies de la meva classe ja han donat a llum i cada una d’elles ha tingut una experiència increïble. Imagineu això! No sóc ingènua, sé que les coses no sempre surten exactament com s’han planificat, però independentment de com el naixement del meu nadó surti, sabem que hem fet tot el que hem pogut per assegurar que és una experiència tranquil·la i pacífica. El part hipnòtic ha estat una corba d’aprenentatge meravellosa. Oblideu-vos de la parafernàlia de luxe i dels equips bonics, aquesta és la millor inversió que hem fet fins ara.

Per obtenir més informació sobre Londres Hypnobirthing http://www.londonhypnobirthing.co.uk

HuffingtonPost.co.uk, a llegir des de l’enllaç original, en anglès, si us plau feu clic aquí

Publicat el: 2016.01.14 11:26 GMT Actualitzat: 2016.01.14 11:59 GMT

 

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

