Perquè sento ansietat sempre i quina és la millor manera de gestionar-la?

2787

Alta ansietat: High anxiety: Kim Novak and James Stewart in Vertigo (1958). Photograph: Paramount/Allstar

 

La hipnosi es pot utilitzar per a entrar en un estat d’Atenció plena (mindfulness) tal com suggereix l’article següent. La hipnoteràpia presenta diverses tècniques per a assolir aquest estat modificat de consciència. Adicionalment, la hipnoteràpia utilitza la nostra capacitat de suggestió per a ajudar-nos a millorar la nostra qualitat de vida. Llegiu les altres pàgines d’aquest blog o poseu-vos en contacte directament.

L’Ansietat és necessària per a la nostra supervivència, però de vegades se’ns en pot anar de les mans. Aquí podeu llegir cóm gestionar-la.

Quan som nens, noves vies neuronals es formen i s’enforteixen cada dia a mesura que aprenem a mantenir-nos fora de perill, evitant les alçades, les coses o les flames, per exemple. Desenvolupem mecanismes d’adaptació i resiliència. Les nostres respostes a la por individuals estan adaptant-se. Quan som adults, la nostra capacitat de recuperació davant els infinits factors estressants del món és el producte dels nostres gens i les nostres experiències. Però és el mateix cervell el que estem passejant pel món.

 
No se sap exactament per què una persona desenvolupa un trastorn d’ansietat sobre una altra – només que molts factors estan en joc, genètics i ambientals. Podem, però, no només ensenyar al cervell a reaccionar de manera diferent, però també a canviar la seva estructura física – i la investigació neurocientífica ho confirma empíricament.
 
La pràctica de l’atenció plena (mindfulness) i l’exercici regular pot fer ambdues coses. Milers d’estudis i tècniques d’imatges cerebrals ens diuen això com un fet. Però sentir ansietat una gran part del temps és sentir-se atrapat, com si la ciència i la evidència no s’apliquen al nostre tipus de sofriment. Així que també cal reconèixer que es tracta d’un procés – que mai succeeix durant una nit. El cervell aprèn a comportar-se de certa manera, el que significa que pot tornar a aprendre diferents maneres. L’obstacle més gran és creure que aquest recurs se’ns pot aplicar a nosaltres, l’individu.
Ansietat per a principiants: una investigació personal d’Eleanor Morgan (publicat per Pa Macmillan en £ 16.99).
Diumenge 10 Juliol 2016
Advertisements

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s