Com evitar l’autosabotatge usant un llenguatge adequat

Les idees suggerides en l’article següent poden ser assajades des d’un estat hipnòtic. És a dir, un estat de relaxació i / o concentració profund des del qual promovem un accés augmentat a la ment subconscient. D’aquesta manera, aquestes afirmacions, idees etc poden passar a ser part de la persona que som en un moment determinat, d’una manera eficaç. Per conèixer més sobre la hipnosi, llegeix les pàgines d’aquest bloc, o consulta’ns directament.

Foto- Geoffrey Vivian.jpg

Imatge: Geoffrey Vivian

Un dels obstacles més grans amb què ens trobarem a l’hora de plantejar-nos metes serà l’autosabotatge, i una de les formes en que major se’ns presenta és mitjançant el llenguatge que fem servir diàriament per referir-nos a certes coses, sobretot als nostres projectes . En aquest article t’ensenyema evitar l’autosabotatge, corregint el llenguatge que perjudica l’assoliment dels nostres objectius.

El tipus de llenguatge que utilitzem en expressar la nostra idea de nosaltres mateixos, és determinant per assolir les nostres metes, ja que segons com sigui, així seran els resultats. Pel que és de gran importància enviar el missatge correcte a la nostra ment. Veurem com hem perdut oportunitats de tenir èxit per un mal plantejament de l’objectiu en haver fet ús d’un llenguatge negatiu, ambigu i incongruent, a causa d’això hem de prestar especial atenció al llenguatge que emprem en l’elaboració dels nostres plans. Observa la llista de paraules i pensa què tant les utilitzes en el plantejament dels teus objectius.

Expressions que fomenten l’autosabotatge

L’ús del “no”

L’ús de frases acompanyades per un “no” inicial d’alguna manera tenen el resultat contrari al que volem, ja que la ment exclou el “no” i s’enfoca en la resta de la frase per exemple: “No em vull engreixar més”, la ment d’alguna manera esborra el “no” i la imatge “em vull engreixar més”, apareix immediatament en la nostra ment, aquesta és la que s’enforteix, tenint com a resultat el contrari del que afirmem al principi. Millors afirmacions serien “Estic en el meu pes ideal”, “Jo perdo pes x Kg”, etc. Una afirmació ha de ser formulada com, si el fet del què es parla fos una cosa ja duta a terme. Aquest requisit és de vital importància. L’ús de les paraules pot resultar difícil en principi, però ens acostumem ràpidament.

L’ús del “pel matí”, “un d’aquests dies” o “la setmana que”

Vivim en un etern present, tot i que hi ha coses que cal fer “demà”, “demà” no serà demà sinó “avui”, si et dones compte el “demà” mai arriba, i sempre és “avui”, és una data que no hi ha al calendari i per tant confon la ment. El mateix passa amb frases com “un d’aquests dies” o “la setmana que ve”, són frases que no estan definits en el temps, ni en el calendari, aquest tipus d’expressions són molt ambigües per a la ment, el correcte seria definir una data determinada per exemple el divendres 22, o el divendres 22 de juliol.

L’ús de “He de”

Les frases que comencen amb “he de” en general no estan relacionades amb coses agradables de fer, diem “He d’anar al banc”, “He de arreglar la casa”, però gairebé mai “He d’anar a la platja” o “He d’anar a la festa” (tret que de veritat no hi vulguem anar). El “he de” implica una càrrega, un pes que ens atura o ens costa, pel que en qüestió de plantejament de metes o objectius és millor evitar-lo a tot cost.

L’ús del “Sí, però”

 Un “Sí, però” és un dubte total a arribar a la meta (en el meu llenguatge col·loquial pur i dur ), qualsevol dubte o vacil·lació impedeix clarament que aconseguim els nostres objectius, d’alguna manera la ment entén la teva poca convicció i prefereix retardar o aturar els pas necessaris per arribar a aquesta fita que no et té molt convençut. El “però” és una paraula que cancel·la la primera part de l’enunciat, exemple: “Vaig estudiar, però un mai sap amb aquest professor”, o “vull anar a la reunió, però el dia està ennuvolat”, “T’ajudo, però demà “. Què volem dir amb aquestes frases? “Que vaig estudiar però sé que sortiré malament”, “Vull anar a la reunió però segur que no aniré perquè plourà”, “t’ajudo al matí, però tant de bo demà tu no puguis”. Queda molt clar en aquestes frases l’autosabotatge, són coses que hem de fer però al mateix temps estem indicant que no podrem fer-les, evitem en gran manera els “sí, però”.

L’ús de “Quina fluixesa”, “Que avorrit” i els seus sinònims

 En dir aquestes paraules, el cos respon immediatament, és una ordre en tota regla i per tant el cos sencer es relaxa, disminueix l’interès i perd l’energia. Davant aquesta acció del cos no tenim eines, només pensa en fluixesa, es desenfoca i perd de vista la meta.

Les creences limitants

En general vénen acompanyades d’un “no puc” o altres paraules que denoten incapacitat o que succeirà una cosa negativa si ho faig; ejm: “no puc ser disciplinada”, “sóc incapaç de baixar de pes, tota la meva família és grossa” o “no surto de nit perquè és perillós”.

La regla bàsica per enunciar un objectiu és fer-ho en temps present simple, positiu i afirmatiu. A l’plantejar-ho és important parlar en present; la ment reconeix i interpreta millor aquest temps verbal; fins i tot cal anar amb compte amb el “vaig a …”, ja que implica futur.

Plantejar l’objectiu en forma positiva augmenta la possibilitat d’èxit; parlar més de “estic en el meu pes ideal” que de “tinc o he de baixar de pes” per obligació. Fer-ho afirmativament evita l’autosabotatge: “no vull emmalaltir” sona bé, però, em visualitzo malalta; millor “estic totalment sana” (em visualitzo sana), eliminar el “no”.

Entrena la ment per deixar d’utilitzar aquestes expressions que només confonen i boicotegen els teus intents d’aconseguir alguna meta. Simplement cal recordar-les i evitar-les.

Espero que t’hagi estat d’ajuda l’article per ajudar-te a eliminar l’autosabotatge en la teva vida i si és així, comparteix-ho perquè arribi a més persones, gràcies per llegir-nos.
Et recordem que pots descarregar la nostra aplicació VIVET Lite: Afirmacions positives, amb la qual pots potenciar les teves afirmacions de forma pràctica i senzilla.

Per descarregar l’aplicació VIVET Lite – en castellà- o llegir l’article des de l’enllaç original, fer clic aquí.

Porby MA. DAVILA, publicat envivetapp.com el 21 JULIOL, 2016

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s