Com agafar el son en 60 segons

Llegiu aquest article per aprendre una tècnica ràpida i fàcil per ajudar-nos a dormir. La pràctica d’aquesta tècnica inclou un patró de relaxació basada en el control de la respiració. Amb l’ús d’aquest exercici s’aprèn a provocar un estat alterat de consciència, un estat hipnòtic, similar a l’estat que aconseguim en la pràctica de l’auto hipnosi. D’aquí les similituds entre la tècnica i que s’explica a continuació i la feina promoguda a través de la hipnoteràpia clínica.

El Mètode 4-7-8 per quedar-se adormit

sleep-method

El Dr. Weil és famós pel seu exercici de relaxació, conegut com el mètode 4-7-8. Un dels majors problemes per agafar el son és estar estirat al llit, intentant descansar, però no poder fer-ho. Podem passar hores donant voltes tractant de dormir en va – i molt sovint això es converteix en insomni. El mètode 4-7-8 va ser dissenyat per ajudar a una persona a relaxar-se al llit, proporcionant un estat en el qual és fàcil després agafar el son.

Pas 1: Exhalar

Assumeix una posició còmoda, ajagut/da al llit o en un sofà còmode. Exhala lentament, apretant els llavis com si fossis a xiular, i fent un so suau com un “brunzit”.

Pas 2: Inhalar i comptar fins a quatre

Després de la exhalació, tanca la boca i inhala pel nas, comptant fins a quatre.

Pas 3: Mantenir la respiració i comptar fins a set

Aguanta la respiració i compta fins a set. Sempre que sigui possible, tracta de completar el contenir la respiració durant set segons. Si trobes aquest pas massa difícil, intenta comptar fins a un número inferior fins que puguis contenir la respiració fins al 7.

Pas 4: Exhalar i comptar fins a vuit

Exhala l’alè que has estat retenint durant vuit segons. Apreta els llavis de nou (brunzit) i exhala lentament, comptant fins a vuit.

Recorda, inhala utilitzant el nas i exhala per la boca. Recorda que has de mantenir la relació de 4-7-8 al fer aquest exercici. No et preocupis si no compleixes amb els requisits de números la primera vegada. Simplement, segueix fent l’exercici una vegada i una altra fins que siguis capaç de seguir els 4-7-8 segons utilitzats en la tècnica. Això relaxa el teu cos i et fa sentir endormiscada/at, pel que és més fàcil agafar el son.

No només la facis servir per dormir. La tècnica 4-7-8 no està destinada a ser utilitzada només per aconseguir quedar-se adormit. Aquesta tècnica, curiosament, es pot utilitzar per simplement relaxar-se i prendre un descans, calmar-se després d’experimentar estrès emocional i fins i tot controlar els impulsos estressants, com ara menjar en excés. Segons el Dr. Weil, aquesta tècnica és un “tranquil·litzant natural”.

Prova de parcticar aquest exercici almenys dues vegades al dia. Et donaràs compte que, com més sovint fas aquest exercici, més temps ets capaç de retenir la respiració i pots mantenir-te un estat més relaxat.

Per Tay Cuéllar a lavidalucida.com, per llegir desde l’enllaçoriginal- en castellà, feu clic aquí.

Advertisements

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s