“Volava amb avió solar i descansava amb autohipnosi”

img_ajimenez_20170123-174139_imagenes_lv_propias_ajimenez_bertrand1-kyeC-GR6VHDIFOZK71NZS-992x558@LaVanguardia-Web

Imatge del link original a La Vanguardia 

La Vanguardia
15/04/2017 00:34 | Actualizado a 15/04/2017 02:44
Bertrand Piccard, primer home que ha circumval·lat la Terra en un avió solar
Tinc 58 anys. Vaig néixer i visc a Soc metge psiquiatra i explorador. Estic casat i tinc tres fills (22, 24 i 26). ¿ Política? Protecció del Soc cristià interessat pel budisme i el taoisme. Vaig ser també el primer a fer la volta al món en globus

Ha fet la volta al món amb avió solar…

Sí, en l’avió Solar : van ser 25 dies de vol distribuïts entre finals del 2015 i el 2016.

Què és un avió solar?

Un avió que no necessita carburant per volar. El vaig dissenyar amb un amic enginyer, André Borschberg. Vola amb energia solar.

I com l’obté?

Mitjançant una superfície de 270 m2de plaques fotovoltaiques en ales i fuselatge. Generen energia per moure el motor i per emmagatzemar en bateries i volar sense sol.

Volava de nit?

Amb l’energia emmagatzemada de dia.

I si el dia es despertava ennuvolat?

Això no et passa quan disposes del millor meteoròleg, com el meu amic Luc Trullemans, que em guiava per trobar llum solar quan les bateries ja estaven baixes.

Per què va fer aquest vol?

Per obrir camí. Igual que van fer al seu dia els germans Wright.

Els pioners de l’aviació.

Els seus vols eren tan precaris que era difícil imaginar que uns anys després tots vola­ríem… i fins i tot arribaríem a la Lluna! Però algú havia de començar, no?

Volarem un dia en avions solars?

És el meu somni. A la meva generació li toca aconseguir que les següents tinguin qualitat de vida sense malmetre el medi ambient.

Com se li va ocórrer això de l’avió solar?

Va ser quan vaig acabar la volta al món en globus amb l’ Orbiter.

Va fer la volta al món en globus?

He estat el primer a aconseguir-ho! Va ser el 1999. Els vaig guanyar la partida a Branson i Fosset, que pretenien el mateix.

Què deia que va passar quan va acabar?

Que em va fer patir molt el poc gas que em quedava, que quasi se m’acaba poc abans del final, i llavors em vaig prometre a mi mateix que un dia aconseguiria fer la volta al món sense recórrer a cap combustible!

I… fet! D’on treu la passió aventurera?

La porto a la sang. El meu pare i el meu avi van ser exploradors, i han estat el meu exemple, els meus grans mestres.

Què van explorar?

El meu pare va ser el primer home a explorar en batiscaf les profunditats de la fossa de les Mariannes, a l’oceà Pacífic, el 1969.

I el seu avi?

El meu avi va ser el primer home que va arribar a l’estratosfera en globus, l’any 1931.

Quina família més intrèpida!

Ningú abans que el meu avi havia vist amb els seus ulls la curvatura de l’esfera terrestre! El meu avi es cartejava amb Einstein. I la seva gesta va inspirar Von Braun…

Von Braun, el científic que va liderar la cursa espacial de la NASA a la Lluna!

Les nostres respectives famílies es van fer amigues, i jo vaig sentir lloances de Von Braun al meu avi aquell dia històric… Digue’m, on eres tu el 19 de juliol del 1969?

Recordi’m què va passar aquell dia…

Vam arribar a la Lluna!

Ah, sí! Jo tenia vuit anys i ho vaig veure en directe per televisió, en blanc i negre.

Jo tenia onze anys acabats de complir i ho vaig veure als monitors de la NASA a Cap Canaveral, al costat del fill de Von Braun.

Caram, que afortunat!

En aquella mateixa setmana del 1969 vaig viure dos fets que van condicionar la meva vida: vaig veure l’ Apol·lo XI allunar, i el meu pare submergir-se en el seu batiscaf.

Així és normal que es fes explorador…

I per influència de la meva mare, alhora em vaig fer psiquiatre. Que ajuda a explorar, però el món interior, el fons de la ment.

Li ha servit una cosa per a l’altra?

Sí! Perquè les dues exploracions aspiren al mateix: viure millor! Mentre volava amb l’avió solar, m’asserenava amb autohipnosi.

Autohipnosi?

Una tècnica psiquiàtrica de dissociació que vaig utilitzar per descansar mentre travessava l’oceà. I així aconseguia dormir en tandes successives de cinc minuts.

I tot bé?

De meravella. Tota experiència extrema et desperta tant la consciència, vius tan intensament el present… que no hi ha cansament! Cansa moltíssim més la rutina! El risc euforitza i infon vida a la vida.

Està fent una apologia del risc?

Sí. Pren riscos! Creixeran la teva creativitat i el teu rendiment, i descobriràs capacitats insospitades dins teu. Força els límits… o si no, considera’t mort. Jo vaig començar amb una ala delta, vaig continuar amb un globus Montgolfier… I m’ha anat molt bé.

Em tiraré en ala delta, doncs.

Et coneixeràs millor, viuràs més!

Viatjava sol en l’avió solar?

Sí, només hi cabia un tripulant.

I no va passar por?

Por? No! Em vaig sentir molt privilegiat. No oblidaré mai un dia solsticial, el 21 de juny passat, el del 2016… Sobrevolava l’ Atlàntic, el sol es ponia darrere meu i sobre la línia de l’horitzó marí, davant el morro del meu avió, emergia l’última superlluna, que argentava l’oceà immens… Tot estava en silenci, sense cap soroll de motor… I jo… jo m’omplia de la pau de l’univers.

Per llegir desdel link original si us plau feu clic aquí.

Anuncis

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

