Aquest exercici de respiració pot calmar-nos en uns minuts

El següent article comparteix una tècnica interessant per aprendre autilitzar la nostra respiració de manera productiva.
Aquest és un dels principals aspectes de la hipnosi i la hipnoteràpia. Si trobem útil aquest exercici, pot ser interessant trobar més informació sobre la hipnoteràpia.
Amb l’ús de tècniques de respiració i hipnòtiques, podem tenir la oportunitat de reflexionar, planificar i / o modificar aquells aspectes de la seva vida que ens poden incomodar en un moment donat.
És una poderósa i fascinant experiència. Visiteu les pàgines d’aquest bloc o contacteu-nos directament.per a més informació.
underwater photography of woman

Photo by Engin Akyurt on Pexels.com

Tot i que Scott Amyx, capitalista inversor amb risc i autor, ha donat discursos davant milers de persones en empreses i organitzacions de tot el món, sovint sent gran ansietat abans de pujar a l’escenari. Per calmar-se a si mateix, però també mantenir la ment clara, recorre regularment a la pràctica de la respiració que va aprendre fa diversos anys d’un psicòleg de l’esport. En fer aquesta pràctica durant 30 minuts cada matí, més una mica més de temps abans de sortir a l’escenari, Amyx diu: “Puc gestionar la meva ansietat i convertir aquesta energia nerviosa en una presentació poderosa” .Qualsevol que hagi assistit a una classe de ioga sap que el treball de respiració és comú en el principi o el final d’una classe. Els practicants de ioga reconeixem que podem calmar o activar-nos canviant la profunditat i ritme de la nostra respiració. En els últims anys, els professionals de la salut mental també han començat a descobrir això. Alguns han començat a recomanar tècniques de respiració als seus pacients amb ansietat, trastorn d’estrès posttraumàtic i depressió.
Cynthia Stonnington, catedràtica del departament de psiquiatria psicologia de la Clínica Mayo a Phoenix, Arizona, diu que sovint ensenya als pacients l’exercici de respiració perquè “moltes persones troben benefici, cap informa d’efectes secundaris, i és una cosa que compromet al pacient en la seva recuperació en fer una activitat per si mateix “.
El tipus de treball de respiració emergeix com un dels més beneficiosos, és simple i es pot aprendre en minuts. Vosté l’haurà après, en realitat, quan hagi acabat de llegir aquest article. Anomenat respiració ressonant o Respiració Coherent (un terme registrat), ha estat promogut per un parell de psiquiatres a la ciutat de Nova York que el van trobar valuós fins i tot per a condicions mentals greus i que l’han utilitzat amb supervivents de genocidis, terratrèmols, tsunamis i altres desastres . La tècnica de la respiració també està sent utilitzada per veterans en almenys dos hospitals de l’Administració de Veterans en els EE. UU.
Aquesta forma de respiració va sorgir després d’anys d’estudiar antigues pràctiques de respiració dels pobles indígenes de tot el món, des del ioga i qi gong a les tradicions africanes, hawaianes i natives americanes, explica Patricia Gerbarg, professora clínica assistent de psiquiatria en el New York Medical College, que estudia la tècnica juntament amb el seu espòs Richard Brown, professor associat de psiquiatria clínica en el Col·Legi de Metges i Cirurgians de la Universitat de Columbia. Gerbarg diu “volíem identificar un programa curt que es pogués donar ràpidament a persones, que notessin alleujament immediat d’aquí a cinc o deu minuts, i això amb el temps produiria canvis a llarg termini”.
Estudis petits però importants estan documentant el valor d’aquesta tècnica. Un estudi publicat al Journal of Alternative and Complementary Medicine en 2017, dirigit per investigadors de la Universitat de Boston, va demanar a 30 pacients amb depressió major que practiquessin regularment el mètode de respiració, juntament amb el ioga Iyengar. Després de tres mesos, els símptomes depressius havien disminuït significativament, mesurat per una prova estàndard de valoració de la depressió. Un benefici clau d’aquesta respiració és que es pot fer en qualsevol lloc. Això simplement implica respirar regularment pel nas, a un ritme de cinc respiracions per minut. (Això es tradueix en un recompte de sis: un per segon, per a cada inhalació i exhalació). Inicialment, ajuda respirar amb els ulls tancats, però una vegada que es té experiència, es poden mantenir oberts. D’aquesta manera, si es troba ansiós, deprimit o estressat en qualsevol moment durant el dia, pot seure en el seu escriptori o en una reunió i fer algunes rondes. “És totalment privat. Ningú sap que està fent”, diu Gerbarg. La respiració ha de ser suau, explica Gerbarg, perquè l’objectiu és equilibrar les dues branques del sistema nerviós: simpàtic ( “lluitar i/o fugir”) amb el parasimpàtic ( “descansar i/o pair”). Quan va començar a observar el poder restaurador de la respiració,  la raó predominant semblava ser que enviava oxigen extra al cervell. Però aquesta explicació no podia justificar els profunds efectes que estaven observant en persones que practicaven la respiració. A més, alguns tipus d’exercicis respiratoris disminueixen l’oxigenació. La veritable raó per la qual funciona, creuen ara Gerbarg i Brown, és perquè els nervis vagals, – que connecten el cervell amb el cos i li diuen als òrgans quan colpejar, respirar, digerir i similars -, envien fins i tot més missatges a l’ altra direcció desde el cos al cervell segons s’ha observat en anys recents. “aquests missatges ascendents influeixen fortament en la resposta a l’estrès, a l’emoció i a les xarxes reguladores neuro-hormonals” segons van escriure en un capítol sobre la respiració ressonant en el llibre de 2015, Teràpia per Ioga: teoria i pràctica. “La respiració és l’única funció autònoma que podem controlar voluntàriament”, diu Gerbarg, pel que té sentit canviar el patró de respiració per canviar els missatges que rep el cervell. El ritme igual d’aquesta respiració equilibrada li diu al cervell que simultàniament es relaxi i mantingui alerta, el que li permet mantenir la calma però també socialitzar o fer la seva feina, o, en el cas de Amyx, donar un gran discurs.
La calma, ja que fins i tot les respiracions envien missatges de seguretat, diu Gerbarg, redueix els pensaments ansiosos o depressius, i permet emergir més amor i emocions socials.
Les reaccions adverses a aquesta respiració són rares. No obstant això, les persones amb asma severa poden trobar que al principi, la respiració pot estrènyer una mica les seves vies respiratòries, el que pot exacerbar problemes respiratoris. Per aquesta raó, és millor que provin aquesta practica només sota la supervisió d’un expert.

Per realitzar un seguiment del temps, és millor no comptar en veu alta, o fins i tot no fer servir un senyal visual com una llum parpellejant, perquè aquestes gasten massa per el costat de la braca nerviosa simpàtica de l’equació. Stephen Elliott, un practicant de biofeedback que va registrar el terme Respiració Coherent, ha creat una aplicació de cronometratge, anomenada “dues campanes” (descàrrega des del web Coherence.com), que presenta diferents campanes tibetanes alternant cada sis segons per avisar que és hora d’inhalar o exhalar.Gerbarg i Brown també imparteixen tallers diaris de cap de setmana pel país anomenats Breath-Body-Mind, que inclouen rondes repetides de respiració ressonant juntament amb moviments simples de qi gong i meditacions. Stonnington creu que més psiquiatres haurien d’adoptar aquesta respiració. “Podria atraure més pacients per cercar ajuda  perquè l’opció d’usar una varietat de modalitats, no totes involucrant medicaments, és atractiva per a moltes persones”, diu ella.
Per descomptat, el major desafiament per a algú amb depressió és motivar-se per fer-ho en primer lloc, especialment si altres tècniques li han fallat. Mentre que Gerbarg recomana sessions de 15 o 20 minuts o fins i tot més com a ideal, qualsevol quantitat és valuosa. Si només pot fer dues o tres respiracions, això és suficient per començar-se a moure en una direcció més saludable.
Publicat per vice.com per Meryl Davids Landau15 mar 2018, 09:47 am.
Per llegir des de l’anllaç original, en anglès, feu clic aquí.

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s