Quan la depressió és un símptoma de la ràbia soterrada

Photo by Adrien Olichon on Pexels.com

En aquest article es presenten formes de comprendre i gestionar la depressió. Amb l’ús de la hipnoteràpia, és possible que puguem aplicar les tècniques que s’esmenten a continuació dins d’un context de relaxació, seguretat i comoditat. Aquest context és creat pel mateix individu mentre fa ús del suport i l’espai segur proporcionat pel terapeuta. La hipnosi crea un major accés a la ment subconscient, fent que aquests processos desitjats o necessaris en els nostres pensaments, emocions o comportament siguin més fàcils i efectius que quan es realitzen des d’un estat normal de consciència. Llegiu les pàgines d’aquest bloc o contacteu-nos directament per obtenir més informació sobre la hipnosi i la hipnoteràpia.

Quan la depressió és un símptoma de la ràbia soterrada

Trauma sempre havia estat una paraula que jo associava amb un esdeveniment catastròfic: un accident automobilístic, una experiència de guerra, abús infantil o ser víctima d’un crim. Però els símptomes de l’trauma, com la depressió, poden ser causats per repetits casos d’indiferència emocional. La negligència emocional infantil es presenta de moltes maneres i és més comú del que es podria esperar.

A continuació es mostren alguns exemples d’indiferència emocional:

La Rachel, de 8 anys, tenia por d’anar a l’escola. El seu pare li deia repetidament que no hi havia res a témer i que no hauria de ser una “gata espantada”. El pare no li va preguntar què temia ni va passar temps tractant de comprendre la por de Rachel des del seu punt de vista.

En Johnny li va dir a la seva mare que odiava al seu germà petit i que lamentava que hagués nascut. A l’instant següent, una forta bufetada a la cara el va deixar atònit. A Johnny se li va dir que mai tornés a parlar d’una manera tan odiosa.

La Barb, de 12 anys, va marcar el gol de la victòria en el partit de futbol. Es va sentir a l’acte amb emocions com l’alegria i l’orgull de si mateixa per jugar un gran joc. La seva mare, en lloc d’igualar el seu entusiasme amb un gran somriure d’orgull, immediatament va assenyalar la “lletja” taca de suc vermell en la seva camisa. Ella va quedar desolada.

Quan les nostres emocions s’invaliden, experimentem un insult aclaparador. I això evoca ira i fins i tot ràbia, depenent de com de joves érem quan va començar el rebuig emocional i amb quina freqüència va passar.

El David, un antic client meu, va créixer amb uns pares que s’irritaven davant les demostracions emocionals. De nen, quan David plorava, li deien que no tenia res de què entristir-se i que “fes bona cara”. Quan David tenía por, li deien que deixés de ser un bebè. Quan estava emocionat, li deien que es calmés. Quan estava enfadat amb els seus pares, l’insultàven i el deixàven sol. Mai van preguntar-li Què passa? Com et sents? o, Estàs bé?

El David, ara de 30 anys, va assistir a teràpia per una depressió. Culpant-se a si mateix per la seva angoixa, va descriure una educació privilegiada amb pares que el van cuidar. A l’assistir a escoles privades i rebre una generosa assignació, estava realment agraït amb els seus pares pels aquests regals.

Aviat vam descobrir que part del que el va portar a la depressió va ser el conflicte entre els sentiments positius i negatius cap als seus pares. Li resultava difícil validar les seves emocions. La culpa, una emoció inhibitòria al Triangle del Canvi, deixava la seva ira, una emoció central, soterrada i aferrissada. La majoria de les persones no s’adonen que podem estar agraïts amb els nostres pares per donar-nos la vida, la seguretat financera i per fer sacrificis i, a el mateix temps, sentir-nos enfadats amb ells per no satisfer les nostres necessitats emocionals. Aquesta comprensió ens ajuda a abraçar els nostres complexos i conflictius mons emocionals.

A mesura que el David va passar de ser un adolescent a un adult jove, la seva depressió va empitjorar. Això té sentit perquè la seva ira encara estava reprimida. Per reprimir la ira, la ment recorre a emocions inhibitòries com l’ansietat, la culpa i la vergonya, que són eficaços per mantenir la ira fora de la consciència. Però també fan sentir-se malament i soscaven la confiança i el benestar. A més, el cost de reprimir crònicament la ira és la depressió. L’energia necessària per a una vida vital i el compromís extern es desvia per mantenir la ràbia controlada, perquè no perdem el control.

Sanant la depressió alliberant la ira

Una manera eficaç d’alleujar i fins i tot curar la depressió és alliberar l’enorme càrrega de la nostra ràbia visceral. Com es fa, això?

Les representacions d’ira, una tècnica comuna en la psicoteràpia dinàmica experiencial accelerada (AEDP), són extremadament terapèutiques. En poques paraules, les representacions de la ira guien una persona a identificar la ira en el seu cos. La ira generalment se sent com a calor, energia i tensió. Després, a l’notar i romandre en les sensacions físiques inherents a l’emoció central de la ira, sorgeixen impulsos i imatges, com una pel·lícula. A l’permetre que la pel·lícula es desenvolupi en temps real, la persona es dóna permís per a visualitzar exactament el que la ira vol fer als que la fan mal. D’aquesta manera, la ira sorgeix i desapareix i els símptomes de la depressió remeten.

De vegades, els sentiments de culpa dificulten la validació i l’experiència plena d’ira. Al principi, quan el David va començar a connectar amb la seva ràbia interior, una altra part culpable d’ell saltava i evitava que la ira sorgís: “Però van fer molt per mi. Estic molt agraït per totes les coses bones que van fer “.
Hi ha tant èmfasi en la gratitud avui en dia, que és important saber que podem sostenir veritats oposades i contradictòries a el mateix temps. “David”, vaig dir durant una sessió, “validem completament la gratitud i l’amor que tens pels teus pares i, pel moment, podem demanar a la gratitud, l’amor i qualsevol altre sentiment que tinguis que facin un pas al costat? ens ocupem de la ira interior? “

Les representacions de ràbia funcionen perquè, com mostra la investigació, quan es tracta de processar emocions, el cervell realment no coneix la diferència entre fantasia i realitat. Imaginar el que vol fer la nostra ràbia i després dur-lo a terme a la fantasia permet que l’energia de la ràbia sorgeixi i surti. Ja no es requereixen forces per reprimir aquesta ira, de manera que l’energia torna a estar disponible per a una vida vital. La millor part de les representacions de la ira és que ningú resulta ferit doncs tot succeeix en la imaginació.

La depressió és el començament d’una història, no el final. És un símptoma que ens diu que alguna cosa profunda en el nostre interior necessita ser atesa, ja sigui ira, por, tristesa o d’altres. I quan ens ocupem de nosaltres mateixos i de les nostres veritats més profundes, ens recuperem més forts i més savis. Ja no necessitem témer les nostres emocions, però podem fer-les servir juntament amb la nostra lògica i la nostra raó per fer front als canvis de la vida en la direcció dels nostres desitjos i necessitats més profundes.

Les dades de l’pacient s’han modificat per protegir la confidencialitat.

Publicat el 23 de setembre de 2020 pel Psychology Today. Per llegir l’enllaç original, en anglès, feu clic aquí.

referències

Fosha, D. (2000). The Transforming Power of Affect: A Model for Accelerated Change. New York: Basic Books

Fosha, D., Siegel, D., Solomon, M. (2009). The Healing Power of Emotion: Affective Neuroscience, Development & Clinical Practice (Norton Sèries on Interpersonal Neurobiology). New York: W.W. Norton

Hendel, H.J. (2018). It ‘s Not Always Depression: Working the Change Triangle to Listen to the Body, Discover Core Emotions, and Connect to Your Authentic Self. New York: Spiegel & GrauA

A Hilary Jacobs Hendel, LCSW, l’apassiona fer que l’educació sobre les emocions sigui accessible per a tothom i compartir una eina pràctica i transformadora que ella diu The Change Triangle. És l’autora del llibre guardonat, No sempre és depressió: Treballant el triangle el canvi per escoltar el cos, descobrir les emocions centrals i connectar-se amb el seu jo autèntic (Random House & Penguin UK, febrer de 2018). Va rebre la seva llicenciatura en bioquímica a la Wesleyan University i un MSW a la Fordham University. És psicoanalista certificada i psicoterapeuta i supervisora ​​de l’AEDP. Ha publicat articles a The New York Times, Time.com, Oprah.com i revistes professionals. El seu bloc, Change Triangle, es llegeix a tot el món. Hendel també va ser l’assessora psicològica de Mad Men d’AMC. Viu a la ciutat de Nova York.

Quant a Anna Pons

Certificat (CPPD), Post Graduat Certificat (PGCert) i Post Graduat Diploma (PGD) en Hipnoteràpia Clínica, London College of Clinical Hypnosis (LCCH) i Universitat de West London (UWL)
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s