Control de l’estrès

La societat moderna ens procura una sèrie de motius causants d’estrès com poden ser, entre d’altres:

  • Temes econòmics
  • Temes professionals
  • Temes sentimentals
  • Temes ambientals
  • Qüestions relacionades amb la pèrdua de gent estimada
  • Canvis provocats per la jubilació

Les conseqüències de l’estrès poden ésser de curta durada, com per exemple mal de cap, insomnia, dolors musculars o la debilitació del nostre sistema immunitari. A nivell psicològic l’estrés ens pot causar sentiments d’impotència i de baixa autoestima que poden portar-nos a isolar-nos de la resta de la societat. A llarg termini, l’estrés pot provocar o contribuïr a la formació d’úlceres, a la hipertensió i fins i tot a l’atac de cor o hemorràgia cerebral. A nivell psicològic, la depressió crònica pot també ésser estimulada per un nivell d’estrés incontrolat.

En la societat moderna, la majoría d’estressants són psicològics. Tot i així el nostre organisme reacciona com si es tractés d’estresants físics, i dispara el reflexe de fugida o lluita. En Anglès aquest reflexe s’anomena “Fight or Flight Response”. A aquest, hi podriem afegir el “Freeze”, que significa el “congelament”. Això vol dir que, en ocasions estressants, una de les reaccions possibles de l’organisme és aquella de quedar-se completament estàtic, immòbil, com congelat. Tot això són estratègies de l’organisme per ajudar-nos a sobreviure de la millor manera possible. Encara que algunes d’aquestes estratègies no han evolucionat al mateix ritme que la societat, i avui en dia ens resulten ineficaces, i en ocasions, interferèixen negativament en la nostra vida diària.

La hipnosi practicada per si sola estimula un estat de relaxació i concentració en el qual s’aconsegueix un equilibri homeostàtic entre els sistemes nerviosos autònoms Simpàtic i Parasimpàtic. Això vol dir que es forma un equilibri entre l’acció i el descans, tan a nivell conscient com subconscient, afectant positivament  l’activitat dels òrgans interns com, per exemple, el cor i els intestins. La pràctica regular de l’auto hipnosi promou aquest equilibri i entrena al subconscient a experimentar una situació òptima pel benestar i la salut de l’organisme, de manera que, quan aquest asigui necessària, el nostre organisme podrà accedir a aquest estat de forma fàcil i ràpida, fins a arribar-hi de forma subconscient, sense haver de pensar-hi conscientment.

Apart d’això, la hipnoteràpia ofereix tècniques per treballar de forma separada molts dels símptomes i condicions provocades per l’estrés, com poden ser la insomnia, la falta d’autoestima, el control de la ràbia, el control de l’alimentació, la depressió, les relacions socials o relacions sexuals, entre d’altres.

La Importància dels Rituals

Meditació Trascendental i Educació

Salut Mental i Sanitat Pública

Hipnoteràpia per la Síndrome de l’intestí Irritable SII

Mónica Esgueva: “L’inconscient ens pot sabotejar la vida”

La Importància de l’”Aquí” i l’”Ara”

El trastorn d’ansietat social respon a la psicoteràpia? Estudi sobre el cervell diu que sí

Patricia Ramírez: Entrena’t per a la vida

Com vèncer l’insomni i dormir tranquil.la / tranquil

Explorant Autoacceptació

L’estrés pot ésser responsable d’encongir el cervell

Ràbia o Enutj

Depressió o Tristesa

Hipnosi i Sis Maneres de Reduïr l’Ansietat

Depressió i Hipnoteràpia

Assertion V Agression: Re-afirmació/ Capacitat de fer-se valer, contra Agressivitat

Explicació Científica de COM els nostres pensaments afecten les nostres emocions, i les nostres emocions afecten el nostre comportament. Un cop entès això, és més clar entendre com la hipnoteràpia clínica pot ajudar-nos a configurar els pensaments més beneficiosos per a cada un de nosaltres.

Els efectes anti-ansietat de la Meditació visibles en imatges del cervell

Les emocions negatives són clau per al benestar

Una nova ciència de l’estrès

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s