“Awe”: La experiència de meravellament o admiració que pot provocar un sentiment d’auto-transcendència: La manera instantània de sentir-se bé i alleugerir l’estrès.

Photo by Ahnaf Piash on Pexels.com

La investigació troba que una pràctica breu pot alleugerir el dolor, la depressió i portar la pau.

Imagineu-vos com seria si tinguéssis tot el temps del món. Quanta pressió alleugeriria això? I si també poguessis sentir-te més feliç, mentre es relaxa l’estrès i el dolor físic?

Un nou estudi realitzat per l’Hospital Northbay i la UC Berkeley constata que una simple pràctica de la experiència de meravellament ens pot fer sentir aquesta sensació d’atemporalitat. No només això, pot reduir l’estrès, la soledat i la depressió. Aquesta pràctica, fins i tot alleugereix el dolor. Tot i que “The Awe Study” encara no s’ha publicat, els autors Jake Eagle i Michael Amster, M.D., van voler compartir la pràctica que va ajudar els treballadors sanitaris i els membres de la comunitat durant la pandèmia de coronavirus.

Podria semblar poc adient parlar de meravellament (AWE). El 2020 i principis del 2021 ens han aportat una varietat impactant de malalties, morts i disturbis civils. Sentir la inspiració i l’estranyament que provoca el meravellament, sembla fora de l’abast donat el que estem vivint. Però val la pena tenir-ho en compte, perquè els resultats de la investigació sobre el que ens pot proporcionar són impressionants.

Summer Allen escriu sobre “la misteriosa i complexa emoció coneguda com “AWE” en anglès, “meravellament” pot ser una traducció apropiada, en un article d’accès public, perquè es una ciència relativament nova. “Les experiències de meravellament allunyen la nostra atenció de nosaltres mateixos, ens fan sentir com a part d’alguna cosa més gran que nosaltres i ens fan més generosos amb els altres”..
La investigació troba que una pràctica breu pot alleugerir el dolor, la depressió i portar la pau.

El Meravellament – AWE- amplia el nostre sentit del temps

I això és important, per com ens canvia. Ens fa sentir més feliços i augmenta les nostres emocions positives. Encara millor, ens fa més curiosos i creatius i aporta sensacions de connexió amb un major desig d’ajudar els altres.

Però l’impacte més impressionant de les experiències de meravellament és la manera en què canvia la nostra percepció del temps. I el millor de tot és que canvia la nostra manera de sentir el temps. El temps en realitat s’expandeix i les nostres preocupacions diàries normals s’esvaeixen. Jake Eagle creu que aquesta és la característica clau del meravellament. És aquesta sensació d’atemporalitat que ens fa sentir més pacients i que la paciència posa a la superfície els nostres millors atributs.

El meravellament, amb l’auto-transcendència que implica, també ens ajuda a assaborir els nostres sentiments i sensacions físiques. Eagle assenyala que un dels seus signes característics és experimentar un formigueig que puja a la columna vertebral, cosa que també ens ajuda a connectar amb el nostre ésser físic.

I és absolutament clau per a la nostra capacitat de funcionar sota pressió: l’auto-transcendència produeix processament cognitiu de nivell superior. Tenim una capacitat d’experimentar revelacions més oberta i més profunda.

Dit d’una altra manera, les persones que l’experimenten noten un gran avantatge i es beneficien enormement. Segons un document, “Els esdeveniments que provoquen meravellament poden ser un dels mètodes més ràpids i potents de canvi personal i creixement”.

Tanmateix, l’auto-transcendència és un estat al qual sovint creiem que només es pot arribar després d’anys de meditació i un viatge espiritual. “Sí”, em va dir Eagle, un terapeuta que viu a Hawaii, “hi ha un mite en l’assessorament i la teràpia de que hem de treballar molt dur per arribar a un punt en què puguem experimentar coses com aquesta. Realment no és cert. Està disponible per a tothom i la major part del temps “.
 “.
ESTUDI SOBRE EL MERAVELLAMENT
Eagle i Amster van dur a terme el seu estudi de recerca a l’hospital Northbay en col·laboració amb UC Berkeley el 2020. “The Awe Study” va examinar 128 treballadors sanitaris i 221 membres de la comunitat durant la pandèmia COVID-19. Es va demanar als participants que utilitzessin una simple intervenció dissenyada per ajudar-los a experimentar meravellament durant 10-15 segons tres a cinc vegades al dia.

Després de 21 dies, els participants van informar de millores estadísticament significatives en l’estrès, la solitud, els símptomes físics i els símptomes de depressió o ansietat. També van informar d’augments de benestar emocional i d’atenció plena. Cal destacar que l’impacte en els símptomes de la depressió va ser major que en l’ansietat, probablement perquè la pandèmia provoca ansietat.

Amster, especialista en dolor a l’àrea de la badia de San Francisco, esperava que els participants de l’estudi que experimentessin més benestar, disminuïren l’ansietat i la depressió. Però la pràctica del meravellament va fer molt més del que pensava. “Em van sorprendre els beneficis experimentats pels meus pacients amb dolor crònic a l’estudi. Molts d’ells van informar d’una disminució significativa del dolor crònic ”, em va dir Amster. “Va ser un dolor que mai no vaig poder ajudar amb medicaments, injeccions o cirurgia. Un pacient va compartir com la pràctica de meravellament va aturar els seus mals de cap de migranya que solien enviar-la a urgències per rebre una injecció de morfina “.

A Amster no només li van sorprendre els canvis de salut mental i física dels seus pacients, sinó que va quedar encantat amb els canvis en si mateix. “La pràctica de meravellament ha transformat la meva pràctica clínica”, va dir. “M’està ajudant a crear un context més ampli per al poder de la relació metge-pacient”. Tenir una eina fàcil d’aprendre que pugui compartir amb els  pacients i practicar-la durant 30 segons és meravellós. I més tard, els pacients arriben a les seves cites amb il·lusió per explicar-li els seus moments de meravellament.

El que és notable aquí és que el mètode de l’estudi és molt fàcil. És una cosa que tots podem començar a utilitzar ara mateix per millorar el nostre propi benestar i ampliar el nostre sentit del temps.

EL M’ETODE DE MERAVELLAMENT – AWE
Atenció
: centreu tota la vostra atenció en coses que aprecieu, que valoreu o que trobeu sorprenents quasi increïbles.
Espereu: reduïu la velocitat i feu una pausa.
Expireu i expandiu: amplifiqueu les sensacions que esteu experimentant.
Podeu fer-ho amb qualsevol cosa. Penseu en les vostres mans. Són bastant sorprenents: només cal pensar en totes les coses que podeu fer amb ells i en allò que us fan possible. Poseu-hi tota la vostra atenció i feu una pausa. Mentre feu una pausa, continueu concentrant-vos en les mans i, a continuació, amplifiqueu el que esteu sentint, física o emocionalment. Si no sentiu la sensació de meravellament de seguida, continueu notant, esperant i respirant fins que ho feu.

Sabreu quan experimentareu meravellament a causa dels canvis físics. És possible que tingueu pell de gallina, calfreds o un alliberament d’energia. És possible que us sentiu més alerta i noteu que la vostra visió és més clara. És possible que us trobeu respirant més profundament. I la vostra expressió facial pot canviar, amb un somriure, ulls amples, celles aixecades i una mandíbula relaxada.

Tot el que sents està bé. I segons “The Awe Study”, fer-ho unes quantes vegades al dia podria començar a produir una diferència real. Amb sort, ben aviat podrem dir el mateix que el doctor Amster: “La pràctica del meravellament o “AWE” ha afegit una dimensió més profunda a la meva vida personal. Em sento com en l’estat de pau i l’ésser que vaig buscar durant més de 30 anys com a meditador, cosa que puc trobar amb només unes poques respiracions. Puc canviar instantàniament el meu estat de consciència i experimentar una profunda presència i pau que es filtra durant tot el meu dia. 

Pediatra i escritora la Dra Alison Escalante vol ajudar als pares a sortir dels mals que els desconnecten dels seus fills. Està criant els seus propis fills. En línia: visiteu el lloc web del Dr. Escalante, Twitter, Facebook, LinkedIn.

Published by Psychology Today, Posted Jan 15, 2021. To read from original link please click here.

Publicat dins de Uncategorized | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari